استقرار ماشین‌ آلات و واحدهای مهندسی در روستای "کوثرریز" رفسنجان

وزیر کشور در حاشیه سفر به رفسنجان، ضمن بازدید هوایی از مناطق تحت تاثیر سیلاب، در جمع مردم روستای کوثرریز حاضر شد و گفت: جهت انتقال آب و بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از سیل در این منطقه، ماشین آلات و واحدهای مهندسی در این روستا مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر وحیدی در بازدید از روستای کوثرریز رفسنجان و دیدار با اهالی این منطقه سیلزده، ابراز داشت: با بنیاد مسکن نیز رایزنی شده تا به منظور ساخت خانه های مقاوم در این روستا کمک و خانه های تخریبی را بازسازی کند.

وی افزود: واحدهای امدادی بیشتری به منظور امداد رسانی در کف‌ کشی، لجن‌ کشی و انتقال آب‌ های موجود در واحدهای مسکونی و سایر اماکن در روستای کوثرریز رفسنجان مستقر خواهند شد.

وزیر کشور تصریح کرد: با کمک عوامل هلال‌ احمر و بسیج که در سیل اخیر نیز امداد رسانی کرده اند، خدمات رسانی به سیلزدگان افزایش خواهد یافت، همچنین واحدهای مهندسی نیز در این‌ منطقه به منظور خدمت رسانی بیشتر مستقر می شوند.

دکتر وحیدی با بیان اینکه ورود سیلاب به برخی منازل کوثرریز به تعدادی از جهیزیه دختران این روستا خسارت وارد کرده که به این افراد برای تهیه جهیزیه کمک می شود، گفت: در مورد محصولات کشاورزی نیز جهاد کشاورزی نیز به باغ هایی که از سیلاب خسارت دیده اند رسیدگی و شرایط موجود را ساماندهی خواهد کرد.

استقرار ماشین‌ آلات و واحدهای مهندسی در روستای "کوثرریز" رفسنجان

وی از استاندار کرمان، هیات همراه و مسئولان رفسنجان خواست، در رفع مشکلات این روستا گام های موثر بردارند.

وزیر کشور همچنین در دیدار با مردم سیلزده روستای کوثرریز رفسنجان با اشاره به اینکه به منظور بررسی وضعیت بحرانی سیل در این شهرستان به رفسنجان سفر کرده ام گفت: از طریق بالگرد از مناطق مختلف این شهرستان بازدید کردیم و یکی از بیشترین مناطقی که در رفسنجان به دلیل جاری شدن سیلاب آسیب‌ دیده است، روستای کوثرریز است که بخشی از این روستا خسارت زیادی دیده و بخشی از آن خسارت ندیده است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز در این بازدید گفت: بارندگی های شدید اخیر و در پی آن سیلاب گسترده از سمت سرچشمه به طرف شهر رفسنجان سرازیر شد، که تعدادی از روستاها از جمله کوثرریز و ناصریه را زیر آب برد.

حسین رضایی افزود: منازل روستای کوثرریز در همان شب اول بارندگی دچار آبگرفتگی و دستور تخلیه این منطقه صادر شد و ساکنان این روستا به منطقه امن انتقال یافتند.

وی بیان کرد: چهارشنبه هفته گذشته غیر از روستای کوثرریز، روستاهای ناصریه، محمد آباد میثم، شهرک جهاد، شهرک هزار واحدی، فخرآباد و غیره نیز که در مسیر سیلاب گسترده بودند، تخلیه شدند و اهالی در حسینیه ثارالله، مسجد قبا، دانشگاه ولیعصر(عج) و ورزشگاه تختی این منطقه اسکان یافتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha