سهم ۱۰ درصدی استان کرمان از خدمات هلال احمر در سیلابهای اخیر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در رفسنجان بیان کرد: ۱۰درصد از آسیب دیدگان ناشی از سیلابهای مرداد ماه جاری در سطح کشور که از خدمات گوناگون جمعیت هلال احمر بهره مند شدند، مربوط به استان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در رفسنجان که با حضور وزیر کشور و استاندار کرمان برگزار شد، بیان کرد: ۱۰ درصد بهره وران از خدمات هلال احمر در سیلابهای اخیر کشور، مربوط به استان کرمان است.

وی افزود: یک هزار و ۹۸ منقطه شامل ۱۴۷ شهرستان، ۹۰ شهر و ۸۶۸ روستا در سراسر کشور توسط جمعیت هلال احمر امداد رسانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان، ضمن تشکر و قدردانی جهت هماهنگی و همکاری ستاد مدیریت بحران در استان کرمان، افزود: با امدادرسانی به موقع در استان کرمان شاهد کمترین آسیب بوده ایم.

ولی پور با اشاره به امدادرسانی ۴۴ هزار و ۸۱۲ نفر در سطح کشور خاطرنشان کرد: اسکان اضطراری، نجات و انتقال مصدومین به مراکز درمانی، کمک به تخلیه آب منازل، رها سازی خودرو ها، حمایت روانی آسیب‌ دیدگان از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در سیلاب های اخیر است.

وی با اشاره به امدادرسانی هلال احمر در ۱۴۰ محور مواصلاتی تصریح کرد: یک هزار و ۶۰۰ تیم عملیاتی، یک هزار دستگاه و خودروی امدادی و ۱۵ بالگرد تاکنون در سیل های اخیر کشور به کار گرفته شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر در خصوص توزیع اقلام امدادی و زیستی در بین حادثه دیدگان، تصریح کرد: استان کرمان معین استان های جنوب و جنوب شرق کشور است که زیر ساخت های پاسخ به حوادث در این استان باید تقویت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha