انجام بیش از ۶۰ مورد عملیات در سیلاب اخیر توسط آتش نشانان سیرجان

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرستان سیرجان از انجام بیش از ۶۰ مورد عملیات امداد رسانی به شهروندان در اثر بارندگی اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آتش پاد سوم رضا یوسفی، گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی شدید در معابر شهری، سازمان آتش نشانی سیرجان پس از حضور در جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان و شهرداری سیرجان کلیه پرسنل اداری و عملیاتی این سازمان را تا زمان خروج این سامانه بارشی در حالت آماده باش کامل قرار داد.

وی در ادامه، افزود: پیرو دستور آماده باش، تمامی تجهیزات و امکانات این سازمان از قبیل کلیه نیروهای عملیاتی خارج از شیفت کاری و پرسنل اداری، خودروها و موتور پمپ های آبکشی از ساعت ها قبل از شروع بارندگی در حالت آماده به کار قرار گرفت، تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی ناشی از بارش باران بلافاصله به شهروندان امدادرسانی لازم بعمل آید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری سیرجان تصریح کرد: از لحظات ابتدایی بارش باران، در صورتی که تنها چند ساعت از شروع بارندگی گذشته بود، سامانه ۱۳۷ شهرداری و ۱۲۵ آتش نشانی با تماس های مکرر شهروندان مبنی بر حوادث ناشی از آبگرفتگی رو به رو شد.

یوسفی عنوان کرد:  کلیه تماس های دریافتی به ترتیب در برنامه کاری آتش نشانان قرار می گرفت، به گونه ای که تیم های امدادی و عملیاتی کار بازدید از محل های اعلام شده را بر عهده داشتند و در صورت نیاز و امکان تخلیه آب، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی موتور پمپ ها جهت تخلیه و رفع آب گرفتگی به محل مورد نظر اعزام می شد.

وی ابراز داشت: امداد رسانی مأموران آتش نشانی فقط به رفع آبگرفتگی محدود نمی شد، بلکه آن ها در چندین مورد به خودرو های گرفتار شده در آب نیز امدادرسانی کرده و آن ها را به کمک خودروهای سنگین آتش نشانی از داخل آب بیرون آوردند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سیرجان در خاتمه خاطر نشان کر: طبق آمار اعلام شده توسط واحد آمار و اطلاعات سازمان آتش نشانی، در طول مدت بارندگی های اخیر بیش از ۶۰ مورد بازدید و عملیات امدادرسانی از قبیل: رفع آبگرفتگی در معابر عمومی، تخلیه حجم انبوه آب از داخل ادارات، منازل مسکونی، اماکن تجاری، آموزشی و مذهبی و کانال های فاضلاب، پیشگیری از فرونشست و رانش زمین و سایر اقدامات دیگر ، توسط پرسنل این سازمان انجام شده است، که در طول انجام عملیات های مذکور مدیرعامل و مسئولین این سازمان به طور مستمر بر فعالیت های انجام شده نظارت مستقیم داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha