آغاز عملیات آوار برداری واحدهای خسارت دیده از سیل رفسنجان و سیرجان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از آغاز عملیات آوار برداری واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیلاب اخیر شهرستان های سیرجان و رفسنجان پس از اتمام ارزیابی این واحدها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی اکبر سلطانی نژاد, گفت: ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیلاب در استان کرمان با حضور ۲۵ تیم از مهندسین عمران بنیاد مسکن استان انجام شد و پس از اتمام کامل این عملیات ، تعداد واحدهای مسکونی که نیاز به تعمیر و احداث داشتند مشخص و جهت تامین اعتبار به هیئت دولت پیشنهاد شدند.

وی همچنین در حاشیه بازدیدهای جداگانه از مناطق سیلزده سیرجان و رفسنجان، افزود: همزمان با ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت دیده سیل اخیر در شهرستان های رفسنجان و سیرجان توسط کارشناسان حوزه بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان، آواربرداری واحدهای مسکونی احداثی توسط ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آغاز گردیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان؛ ضمن بازدید از روستاهای کوثر ریز و همت آباد آگاه رفسنجان، ده مرغی، کران، ده سراج، اسلام آباد و بخش زیدآباد سیرجان، افزود: عملیات آواربرداری واحدها و منازل مسکونی آسیب دیده از سیل در روستای کوثرریز رفسنجان و  زیدآباد سیرجان پس از فروکش کردن آب به قید فوریت آغاز شده است.

بهنام سلاجقه، مدیر کل بنیاد مسکن شهرستان سیرجان نیز با بیان اینکه ارزیابی خسارت ساختمان های مناطق شهری و روستایی ناشی از بارندگی و سیل مرداد به پایان رسیده است گفت: طی روزهای گذشته ۸ تیم ارزیابی از مهندسین عمران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ارزیابی میزان خسارات واحدهای مسکونی روستایی و شهری شهرستان را آغاز کردند، که این امر به پایان رسیده و واحدهای آسیب دیده به تفکیک شهری و روستایی، احداثی و تعمیری به طور دقیق به ستاد بحران شهرستان اعلام می شود.

آغاز عملیات آوار برداری واحدهای خسارت دیده از سیل رفسنجان و سیرجان

سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز تصریح کرد: عملیات آواربرداری واحدهای مسکونی خسارت دیده سیلزدگان رفسنجان جهت جذب اعتبار دولتی و مقاوم سازی آغاز شده است.

 حسین رضایی در بازدید از روستای سیل زده کوثر ریز که بر اثر سیلاب تخریب شده، افزود: با استقرار نیروهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان در شهر و روستاهای رفسنجان کار آواربرداری واحدهای مسکونی سیلزدگان رفسنجان آغاز شد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان ابراز داشت: بیشترین خسارت در روستاهای کوثرریز و همت آباد آگاه در رفسنجان از ناحیه سیل وارد شده و منازل این دو روستا به طور کامل و صد درصد تخریب شدند.

رضایی بیان کرد: بارندگی ها و بروز سیل در روز چهارشنبه هفته گذشته در رفسنجان آغاز شد و به بسیاری از بخش های مختلف از جمله منازل مسکونی، کشاورزی، زیرساخت های جاده ای، آب، برق، گاز  تلفن خسارت شدید وارد کرد.

وی تصریح کرد: از امروز که مناطق سیل زده از شرایط اضطرار بیرون آمده و حالت پایدار گرفته است کار آواربرداری منازل تخریبی در شهر و روستاهای رفسنجان آغاز شده است.

سرپرست فرمانداری رفسنجان گفت: افرادی که منازل مسکونی آن ها بر اثر سیلاب از بین رفته است بازسازی و منازلی هم که دچار آبگرفتگی شده و خسارت دیده اند نیز تعمیر خواهد شد.

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رفسنجان هم گفت: هر کجا سیل سرازیر و منازل مسکونی تخریب می شوند متولی ساخت و تعمیر خانه ها بر عهده بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی است.

حمید حدادزاده افزود: در رفسنجان سیل اخیر به بیشتر روستاها آسیب زده و بیشترین خسارت ها به روستای کوثر ریز و همت آباد آگاه وارد شده که در کوثرریز ۴۰ منزل به طور کامل تخریب شده است.

وی خاطر نشان کرد: از امروز کار آواربرداری و ثبت آمار منازل تخریبی و آسیب دیده در شهر و روستاهای رفسنجان که بیشترین خسارت در سطح استان از ناحیه سیل دیده اند، آغاز شده است.

محمدی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان هم در این بازدید تصریح کرد: سیل اخیر در چندین نقطه استان کرمان به وقوع پیوست و خسارت‌ های زیادی به بخش منازل مسکونی وارد کرد.

وی گفت: تیم‌ های ارزیابی خسارت‌ ها در کلیه شهرها مستقر شده، ولی در رفسنجان به دلیل شدت بارندگی و بروز سیل و همچنین آبگرفتگی زیاد در بخش مرکی و کشکوئیه؛ تیم‌ های ارزیاب بیشتری مستقر شدند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کرمان با اشاره به آغاز آواربرداری از منازل مسکونی سیل زدگان رفسنجان گفت: آمار به دست آمده در اختیار مدیریت ستاد بحران استانداری قرار می‌ گیرد تا بتوان برای جبران خسارت واحدهای مسکونی تسهیلات ارزان قیمت و بازپرداخت بلند مدت ۲۰ ساله از دولت جذب و در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha