آغاز فعالیت هنرستان هنرهای زیبا در سیرجان

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سفر به شهرستان سیرجان و شرکت در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، گفت: مجوز تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در سیرجان با هماهنگی "دفتر توسعه آموزش‌ های هنری" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وحید محمدی گفت: نگاه جدی و جدیدی که در این دوره به مقوله آموزش هنر و توسعه متوازن فعالیت "هنرستان هنرهای زیبا" می‌ شود، مبتنی بر تربیت نیروی انسانی متعهد است.

وی این نگاه را برگرفته از دیدگاه رهبر معظم انقلاب که الزامات کار فرهنگی تمیز و کیفی را تربیت نیروی انسانی می دانند دانست و افزود: از نظر ایشان گاهی ممکن است تاثیر یک فیلم بیشتر از ۱۰۰ ساعت سخنرانی باشد لذا اهمیت تربیت فیلمساز و نسل جوان هنرجو که آرمانهای بلند انقلاب اسلامی و همه مولفه های آن را بشناسد وبه آن معتقد و حساس باشد خیلی مهم است، چرا که در آینده، با تولید آثار هنری مناسب می‌ تواند در جهت جهانی کردن ارزش های کشور گام بردارد.

  معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واقعیت این است که در حال حاضر در دنیای کفر، هم هنر و هم هنرمند ،تا حد زیادی در خدمت مواجهه با جمهوری اسلامی و آرمان های آن هستند و این نقش تربیتی ما را در حیطه آموزش هنر سنگین تر می کند.

محمدی با اشاره به پیشینه آموزش رسمی هنر در استان کرمان و ضوابط و مقررات محکم و قانع کننده آن عنوان کرد: باید از مزایای تفاهم نامه فی مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش در جهت بهبود وضعیت هنرستانهای هنرهای زیبا به خوبی استفاده کنیم .

وی ادامه داد: به دنبال درخواست مسئولین شهرستان سیرجان، مجوز تاسیس هنرستان هنرهای زیبا در سیرجان با هماهنگی "دفتر توسعه آموزش‌ های هنری" وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و"دفتر مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌ های مردمی" وزارت آموزش و پرورش در رشته نمایش از سال گذشته صادر شده و هنرجو جذب کرده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، تصریح کرد: باید در خصوص تعهدات فی مابین، بررسی های لازم انجام و در جهت کارآمدی و فعالیت بخشیدن به این‌ مرکز آموزش تخصصی برنامه ریزی شود.

محمدی تاکید کرد: امروزه آموزش هنر از سوی خانواده‌ ها مورد استقبال است و چنانچه با نگاه آینده‌ نگرانه به این مسئله توجه کنیم در می یابیم که محیط تربیت هنرمندان آینده در هر منطقه باید مناسب جریان هنر و سرشار از طراوت و شادابی وتبادل دانش باشد، بنابراین آموزش هنر در فضای ضعیف و ناکارآمد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان خواست هرچه سریع تر بر اساس تعهدات اعلام شده وضعیت این هنرستان را تعیین تکلیف کنند.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تقدیراز دغدغه مندی و دیدگاه مثبت فرماندار و اعضای محترم شورای آموزش و پرورش شهرستان و درخواست کمک و همدلی هرچه بیشتر از آنان، اظهار امیدواری کرد: با همکاری مسئولین ادارات ذیربط و همچنین بهره‌ گیری از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و بنگاه های اقتصادی منطقه، زمینه توانمند سازی هنرستان و بهبود امکانات و تامین و تکمیل تجهیزات مناسب با رشته های تحصیلی مورد نظر فراهم آید.

شایان ذکر است‌؛ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سیرجان صبح امروز به ریاست سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان و با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش سیرجان و دیگر اعضاء در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

رسیدگی فوری به وضعیت مدارس سیل زده، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان و تخصیص اعتبار برای ۳۰ واحد آموزشی نیمه تمام از جمله موارد مهمی بود که در این جلسه بررسی و تصمیماتی اتخاذ گردید .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha