رشد ۴۰ درصدی خرید گندم از کشاورزان استان کرمان

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان از خرید ۱۶۶ هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار این استان در قالب ۲۶ هزار محموله که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ داریوش ماهری با بیان اینکه ۱۲۰ هزار تن از گندم خریداری شده در کرمان مربوط به تهیه آرد خبازی و مابقی گندم ویژه صنف و صنعت است، گفت: نیاز گندم سالانه کرمان ۲ برابر این مقدار است که از خارج از این استان تامین می شود.

وی افزود: میزان خرید گندم در کرمان به ارزش ۱۹ هزار و ۱۶۲ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال بوده، که از این مقدار ۱۸ هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال تا ۱۱ تیرماه پرداخت شده و ۹۸.۷۶ درصد از گندم کاران کرمانی پولشان را دریافت کرده اند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی کرمان تصریح کرد: همچنین امسال ۸۵۷ تن کلزا در قالب ۲۹۱ محموله به ارزش ۱۲۶ میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال از کشاورزان این استان خریداری شد که بیش از ۹۸ درصد مطالبات این بخش پرداخت شده است.

ماهری با اشاره به تامین و ذخیره سازی مناسب کالاهای اساسی در کرمان، بیان کرد: از ابتدای امسال کالاهای اساسی به وفور در این استان تامین و توزیع شده و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

وی عنوان کرد: برای ایام محرم امسال نیز طبق برنامه ریزی قبلی شکر و برنج با قیمت های مصوب سال قبل بین عوامل توزیع که کد اقتصادی از سازمان صنعت، معدن و تجارت دارند، توزیع شده است.

مدیر کل غله و بازرگانی استان کرمان تاکید کرد: توزیع آرد یارانه ای نیز بین نانوایان دولتی همچنان ادامه دارد و بیش از ۹۹ درصد از نانوایی های یارانه ای استان کرمان به دستگاه کارتخوان جدید مجهز شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha