سیلاب به محورهای ارتباطی استان کرمان ۲۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمان از وارد آمدن ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به محورهای ارتباطی و جاده های استان کرمان، همچنین تخریب ۵۴۰ کیلومتر آسفالت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احسان عراقی زاده با بیان اینکه برخی از محورهای ارتباطی استان کرمان نزدیک به ۷۲ ساعت در زیر آب رفته بود، گفت: این محورها در واقع باید تخریب و از نو ساخته شود، همچنین زیر برخی پل ها در سیل اخیر تخریب و زیر فنداسیون برخی از آنها اکنون خالی شده که یا باید تخریب شود و از اول ساخته شود، یا به آن بتن تزریق کرد.

وی اظهار داشت: جاده کشکوییه رفسنجان - محمدآباد ساقی به مدت ۴۸ ساعت زیر آب بود که بزودی خراب نمی شود و به مرور فرو می ریزد و جاده انار - یزد نیز چسبندگی خود را از دست داده و دیگر کارایی ندارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: سیلاب اخیر ۴۴۶ کیلومتر از شانه های خاکی محورهای ارتباطی استان را تخریب کرد، در حالی که شانه راه تاثیر بسیاری بر ایمنی دارد.

عراقی زاده با اعلام خسارت ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی بیان کرد: ۲۴۰ کیلومتر سازه های زهکشی آب و ۵۴۰ کیلومتر از روکش آسفالت جاده های استان بر اثر سیلاب تخریب شده است.

وی گفت: یکهزار و ۲۰۸ دستگاه پل در کرمان دچار آب شستگی شده و یا خسارت دیده اند ولی فقط محور رفسنجان - سرچشمه کاملا تخریب شده و بدون فنداسیون و بلا استفاده است.

وی عنوان کرد: ۴۰۰ کیلومتر تخریب شیب شیروانی که موجب وجود گل و لای بسیاری در جاده های استان کرمان شد، داشتیم و خط کشی های اطراف جاده و تابلوها تخریب شد که به معضلی برای رانندگان تبدیل شده و برای بازسازی جاده علاوه بر ساختن شانه باید تابلوها را هم تامین کنیم اما نداشتن جایی برای نصب تابلو بسیار خطرناک است.

مدیر کل راهداری استان کرمان تصریح کرد: ۲۷۸ کیلومتر تخریب بستر رودخانه را داشتیم، که یکی از دلایل وقوع چنین مشکلی ساخت و سازهای غیرمجاز است و علت دیگر آن معادن شن و ماسه است.

عراقی گفت: این استان باید به سرعت فکری برای جذب اعتبارات بکند که بدون اعتبار اگر مونسون بعدی بیاید خرابی ها چند برابر می‌شود، لذا باید با سیل همگام باشیم، نباید روش مقابله با آن را به کار گیریم بلکه باید آن را هدایت کنیم.

وی افزود: اکنون اولویت ما ساخت راه هایی است که بر اثر سیلاب آسیب دیدند و برای مصوبات سفر ریاست جمهوری اعلام نشده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha