هماهنگی هیئات مذهبی و پلیس، پدید آورنده امنیت مطلوب است

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در نشست مشترک با مسئولین هیئات مذهبی شهرستان، هماهنگی بین دسته‌ جات عزاداری و پلیس را، پدید آورنده نظم و امنیت مطلوب بر شمرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ مرتضی امیر سبتکی در نشست مشترک پلیس با هیئات مذهبی شهرستان سیرجان که با حضور تعدادی از مسئولان ادارات و جمعی از روسای هیئات مذهبی در ستاد این فرماندهی برگزار شدف گفت: وظیفه همه مسئولان ارائه خدمات بر حسب وظیفه به شهروندان برای آسایش و آرامش عمومی مردم است.


وی هدف اصلی از برگزاری این تعامل را برنامه‌ ریزی بین بخشی پلیس ادارات و هیئات مذهبی در راستای برقراری تامین نظم و امنیت مراسمات عزاداری برشمرد و افزود: هماهنگی و انجام امور برابر وظایف توسط اعضاء، پدیدآورنده امنیت مطلوب این مراسمات و شرکت گسترده مردم با آرامش خاطر است.


فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه با عزاداری های ماه محرم مراسمات عزاداری زیادی در همه محله های شهری و روستایی برگزار می شود، پلیس با اجرای طرح‌ های انتظامی و ترافیکی در برگزاری مطلوب این مراسمات پرفیض ایفای نقش می‌ کند، که این مهم مشارکت همه هیئات مذهبی مذهبی را می طلبد.


سرهنگ امیر سبتکی با تاکید بر همکاری همه مجموعه ها و رعایت قوانین و مقررات اعلامی از سوی پلیس، مواردی مانند به‌ کارگیری همیار محرم در هیات مذهبی برای نظم و امنیت، رعایت قوانین ترافیکی محل برگزاری مراسمات ، عدم نصب ایستگاه و چادر در مکان های پرتردد، عدم استفاده از ادوات موسیقی غیرمجاز و استفاده از پارکینگ های تعیین شده برای خودروهای عزاداران را ضروری دانست.


وی اظهار داشت: افزایش سطح همکاری هیات مذهبی با پلیس در بحث امنیت و اقدامات پیشگیری از حوادث، موجب آرامش مردم در برنامه های عزاداری می شود و مورد تاکید است.


شایان ذکر است؛ در این جلسه پس از ارائه طرح ترافیکی و انتظامی مراسمات عزاداری در تاسوعا و عاشورا، سایر اعضا نیز در راستای پیشبرد برنامه های امنیتی و امدادی در زمینه کاهش آسیب ها و حوادث در مراسمات عزاداری بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha