نزاع شخصی و مصرف شیشه، علت درگیری خونین منجر به قتل ۱۰ نفر در رفسنجان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در خصوص علت حادثه عصر دیروز که توسط یکی از اتباع افغان در بهرمان رفسنجان اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن ۴ شهروند رفسنجانی و ۶ نفر از اتباع شد، گفت: این حادثه جنبه امنیتی نداشته و علت حادثه نزاع شخصی بوده که ابتدا بین دو تن از اتباع در کنار موتور آب کشاورزی اتفاق می افتد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان‌؛ رحمان جلالی با بیان اینکه دیروز جلسه شورای تامین شهرستان رفسنجان با فوریت تشکیل و ابعاد مختلف حادثه بررسی شد، گفت: حوالی ساعت ۱۹ عصر جمعه مورخ ۱۶ مرداد ماه، در یک نزاع حوالی چاه موتور کشاورزی احمد آباد شور در بهرمان رفسنجان یک تبعه غیرمجاز افغانستانی به دنبال اختلاف شخصی بین چند نفر دیگر از اتباع ابتدا ۲ نفر ازکارگران موتور را با چاقو به قتل می‌ رساند.

وی در ادامه، افزود: در این حین تعدادی ایرانی هم که در محدوده زمین های کشاورزی حضور داشتند، با ضربات چاقو به قتل می رسند و با شروع این ماجرا اتباع افغان دیگری نیز هم جهت وساطت در محل حادثه حضور می‌ یابند و در مجموع ۶ نفر از اتباع و ۴ نفر افراد ایرانی به قتل می‌رسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: با اقدام قاطع و فوری ماموران پلیس، به محض اطلاع از حادثه، اقدام برای بازداشت قاتل که متواری شده بود شروع و برادر وی نیز همان ابتدا بازداشت می‌ شود.

جلالی اظهار داشت: برادر قاتل مدعی شده ضارب مشکلات روحی روانی و اعتیاد داشته، در افغانستان نیز جزء دسته اراذل و مخلان امنیت بوده است و حتی خانواده خود و سایر اتباع را نیز به قتل تهدید کرده بوده است.

وی یادآور شد: برخی افراد به قتل رسیده از خویشاوندان قاتل و تبعه افغان هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه با بررسی همه ابعاد موضوع مشخص شد حادثه به هیچ وجه ابعاد امنیتی نداشته است، خاطر نشان کرد: اختلاف قبلی بین اتباع که برخی از آنان به عنوان کارگر کار می‌ کرده اند، جرقه شروع این ماجرا را زده و موضوع ارتباطی به مردم ایران نداشته است.

به گفته جلالی، قاتل که قبل از خروج از استان کرمان در شهرستان انار توسط ماموران انتظامی بازداشت شده، قبل از بازداشت اقدام به خودزنی نیز کرده بوده است، که یک نفر دیگر نیز در این حادثه زخمی شده که تحت درمان قرار دارد و حال وی مساعد گزارش شده است.

وی در عین حال تاکید کرد: ساماندهی و سرشماری اتباع غیرمجاز در اولویت وزارت کشور قرار دارد و بزودی وضعیت حضور این دسته از افراد نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان درخاتمه بر ضرورت به کار نگرفتن اتباع بیگانه غیر مجاز در مشاغل مختلف تاکید کرد و گفت: سرشماری و ساماندهی اتباع با قاطعیت و فوریت در دستور کار استانداری کرمان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان نیز با اشاره به قتل ۱۰ نفر شامل ۶ افغانستانی و ۴ ایرانی توسط یک قاتل تبعه افغانستان، گفت: قاتل خودزنی کرده و هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت بازجویی است.

ایمان شهسواری، در تشریح خبر افزود: این درگیری که در بخش بهرمان از توابع رفسنجان رخ داده است، از همان ابتدای دستگیری متهم، بازپرس ویژه قتل شهرستان رفسنجان در شهرستان انار- فاصله ۵۰ کیلومتری از نوق رفسنجان- حضور داشته است، و طبق اظهار وی، متهم تحت مصرف ماده روان‌ گردان از نوع شیشه دست به این اقدام مرگ‌ بار زده است.

وی اعلام کرد: بلافاصله پس از کسب گزارش این حادثه تلخ، دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر شد و نهایتا قاتل پس از یک عملیات تعقیب و گریز و هنگامی که خود را در محاصره ماموران پلیس می‌بیند اقدام به خودزنی می‌ کند و ماموران بلافاصله او را دستگیر و به بیمارستان شهرستان انار منتقل می‌کنند.

این مقام قضایی ادامه داد: بازجویی‌ های اولیه از متهم توسط بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی وانقلاب رفسنجان در حال انجام است و در بازجویی‌ های ابتدایی مسائل شخصی و اختلافاتی که از قبل با تعدادی از اتباع افغانستانی داشته را انگیزه اصلی این جنایت عنوان کرده است.

شهسواری بیان کرد: تمام افرادی که جان خود را در این حادثه از دست داده اند، مرد در بازه سنی جوان و میانسال بوده‌و از افرادی بودند که در محل چاه موتورهای کشاورزی در حال کار بوده‌ اند و جهت میانجیگری به صحنه حادثه آمده بودند.

وی تصریح کرد: شامگاه گذشته جلسه شورای تامین شهرستان برگزار و اطلاعات تکمیلی در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha