تامین دستگاه آنژیوگرافی قلبی پیشرفته توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران منجر به تشخیص و انجام موفقیت آمیز یک عمل نادر بیماری قلب در خرم آباد لرستان شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از لرستان، بهرام دلفان، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، درخصوص تجهیز بیمارستان ‌ها به دستگاه ‌های ام آر آی اظهار کرد: طی یکسال اخیر برخی از مراکز درمانی این استان توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران مجهز به دستگاه ام آر آی شده‌ اند، همچنین ۵ دستگاه ماشین دیالیز برای دانشگاه علوم پزشکی لرستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان نورآباد لرستان مجهز به انواع ونتیلاتور، مانیتور، تخت ‌های بیمارستانی و سایرتجهیزات شده است، افزود: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، بیمارستان‌ کوه دشت را نیز مجهز به دستگاه سی تی اسکن کرده است و در همین راستا بنابر هماهنگی‌ های انجام شده با معاونت درمان وزارت بهداشت برای بیمارستان پلدختر 33 دستگاه تخت بزرگسال تامین کرده است.

دکتر دلفان خاطر نشان کرد: هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران تجهیزات متعددی را برای بیمارستان‌ لرستان و سایر شهرستان‌ های این ناحیه تامین کرده است که در این راستا تامین تجهیزات به روز منجر به تشخیص و درمان به موقع، عدم نیاز به اعزام بیمار به مرکز استان و تهران می ‌شود بنابراین لازم نبوده تا بیمار هزینه زیادی را برای رفت و آمد و ... پرداخت کنند که این مساله می‌ توانست حتی خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: ارسال و تامین دستگاه ام آر ای برای بیمارستان شهدای عشایر شهر خرم آباد نیز توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بنابر نیاز مردم این منطقه بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود.

دلفان یادآور شد: سایر تجهیزات سرمایه ‌ای تامین شده توسط این نهاد، برای بیمارستان شهدای عشایر شامل دستگاه‌های ونتیلاتور، مانیتورهای ثابت و پرتابل، تخت‌های ویژه بیمارستانی، رادیولوژی دیجیتال و ... است.

نقش تامین دستگاه آنژیوگرافی پیشرفته در نجات جان انسان ‌ها

در ادامه دکتر آرش امین، رییس بیمارستان قلب شهید مدنی خرم آباد، درخصوص کارایی دستگاه آنژیوگرافی قلبی پیشرفته تامین شده توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و نقش این دستگاه در انجام عمل موفقیت آمیز روی یک بیمار قلبی (مورد نادر) در بیمارستان شهید مدنی خرم‌ آباد اظهار کرد: بیمار ۲۳ ساله است که با تنگی شدید ناحیه آئورت مواجه بود با حضور تیم پزشکان متخصص و کارایی موثر این دستگاه که از تکنولوژی خوبی برخوردار است بیمار مبتلا به کوارکتاسیون آئورت نزولی بوده که درمان شد.

رییس بیمارستان قلب شهید مدنی خرم آباد با بیان اینکه دستگاه آنژیوگرافی قلبی پیشرفته ارسالی توسط هیات امنا دارای آخرین تکنولوژی روز دنیا است، افزود: این ویژگی مهم امکان درمان بیماران با شرایط خاص را در این استان فراهم کرده است و باعث می شود تا بیماران جهت درمان به سایر استانها ارجاع داده نشود که این خود مزیتی بزرگ برای این استان است.

همچنین گفتنی است که تومور بدخیم قفسه سینه یک کودک 4 ساله در بیمارستان شهید مدنی خرم آباد با همین دستگاه تشخیص داده شد و کودک مورد عمل جراحی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha