شناسایی دو مورد ابتلا به وبا در جیرفت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از شناسایی دو نفر مبتلا به وبا از اتباع در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دادخدا صادقی، گفت: دو نفر مبتلا از اتباع افغان بوده که در شهرستان‌ های رودبار جنوب و کهنوج شناسایی شده و به عنوان مسافر تردد داشتند، که با فوریت، تحت درمان قرار گرفتند.

وی در ادامه، افزود: ۱۴ تبعه مشکوک به وبا در جنوب کرمان شامل ۱۰ نفر در رودبار جنوب و ۴ نفر در کهنوج مورد آزمایش قرار گرفتند، که ۲ بیمار شناسایی شده مبتلا به وبا در جنوب کرمان از میان این ۲ گروه بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، تصریح کرد: نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به بیماری وبا طی دو مرحله در آزمایشگاه شهرستان های رودبار جنوب و کهنوج ذیل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آزمایش شده و در صورت نیاز در آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت نیز بررسی می شود.

صادقی خاطر نشان کرد: برخی از این افراد در بیمارستان های سیدالشهدای رودبار جنوب و ۱۲ فروردین کهنوج و تعدادی نیز به صورت قرنطینه مورد مداوا قرار گرفتند و اگر این افراد زود شناسایی نمی شدند، امکان انتقال بیماری وبا توسط این ناقلان بیشتر می شد.

وی همچنین از تشکیل شورای سلامت در شهرستان های جنوبی استان کرمان بویژه شهرستان های درگیر بیماری وبا در رودبارجنوب و کهنوج نیز خبر داد و گفت: بیماری وبا از طریق آب و غذای آلوده منتقل می شود و اطلاع رسانی های لازم در این زمینه از طریق مراکز بهداشتی، اداره آب و فاضلاب، شورای سلامت استان کرمان و شهرستان های جنوبی انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha