باید به سمت دولت هوشمند پیش برویم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سیرجان، گفت: باید در زمینه توسعه ادارات و زیر مجموعه های آن به سمت دولت هوشمند برویم، تا بتوانیم با بهره وری بالاتر، خدمات و سرویس دهی مناسب تر را ارائه نماییم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سید احسان خاندوزی در جلسه شورای اداری شهرستان سیرجان که در محل معدن گل گهر برگزار شد، با بیان اینکه تلاش ما معطوف به برداشتن موانع از پیش پای فعالان اقتصادی است، گفت: چنین کاری زمان بر و دشوار است و ما با قاطعیت به دنبال این موضوع مهم هستیم.


وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اداری در حوزه بروکراسی ایجاد می شود، افزود: مجموعه ها در مسیر اهدافشان بایستی بهره ورتر، کار آمدتر، سالم تر و قانونمند تر پیش روند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی به پیگیری های لازم در هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، اشاره و تصریح کرد: باید در زمینه توسعه ادارات و زیر مجموعه های آن به سمت دولت هوشمند برویم، تا بتوانیم با بهره وری بالاتر، خدمات و سرویس دهی مناسب تر را ارایه نماییم.

دکتر خاندوزی با بیان اینکه توسعه اقتصادی بایستی مداوم و پایدار باشد، گفت: استان کرمان وضعیت مناسبی در مباحث اقتصادی و اتاق بازرگانی دارد و لذا در این مورد نیز بایستی سرعت کارها را بالاتر ببریم تا بازدهی اقتصادی مطلوب تری داشته باشیم. استان کرمان وضعیت خوبی در حوزه فعالیت‌ های اقتصادی دارد و هنوز هم می‌ توان ظرفیت این امر مهم را بالا برد و بهتر از این عمل کرد.

وی تاکید کرد: فاصله بین نرخ ارز بازار و نیمایی از موضوعات مهم اقتصادی است که باید کاهش یابد و فعالان اقتصادی باید از مسیرهای قانونی ارز خود را تامین کنند.

مقام عالی وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه ما مسئولان اجرایی کشور باید عقب‌ افتادگی حوزه فعالیت‌ های اقتصادی را جبران کنند، ادامه داد: امروزه ذخایر و سفره‌ های زیرزمینی را تهی کردیم و دیگر نباید فشار به منابع راهبردی کشور تکرار شود.

دکتر خاندوزی به سیل اخیر اشاره کرد و گفت: باید به ۱۰۰ خانوار آسیب دیده ناشی از سیل در این شهرستان از محل اموال تملیکی کمک شود، همچنین توانمند سازی محله ای و برگشت مالیات و عوارض آن به استانها از محور دیگر سخنان وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه بود.

وی قوانین دست و پاگیر را به چرخ دنده های رسوب گرفته ای تشبیه کرد که عملکرد و سرعت یک ماشین را پایین می آورند و خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما در صدد روان کردن مسیر جهت رفع مشکلات مردم می باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، تسهیلات و شبکه بانکی در استان کرمان را خوب توصیف کرد و گفت: وزارت این آمادگی را دارد، که بیشتر بتوانیم از فعالیت بخش های خرد و متوسط اقتصادی استفاده کنیم.

دکتر خاندوزی در مورد کمبود نیرو در برخی ادارات از جمله اداره دارایی شهرستان سیرجان نیز، گفت: باید با زیرمجموعه‌ ها بهره‌ وری را بالا برد، تا مالیات ارتقا یابد.

شایان ذکر است؛ دکتر خاندوزی به اتفاق سرپرست فرمانداری، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و جمع دیگری از مدیران شهرستان سیرجان از معدن روباز و دیگر بخش های این شرکت بازدید کرد.

بازدید از سنگ شکن ژیراتوری خطوط تغلیظ و افتتاح بزرگترین شانتینگ شبکه ریلی کشور از دیگر برنامه‌ های وزیر امور اقتصادی و دارایی در این بازدید یک روزه بود.

این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از ۱۵ میلیون تن کنسانتره و بیش از ۱۰ میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور می باشد و با اجرای طرح های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha