تحول در کشاورزی استان کرمان با اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شمال و جنوب استان اعتبار پیشنهاد شده است که امشب در شورای اداری در حضور رئیس جمهور تصویب خواهد شد تا تحول در کشاورزی این استان را رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید جواد ساداتی‌ نژاد، در حاشیه بازدید از نخلستان‌ های خرمای شهرستان نرماشیر، گفت: در آخرین سفر استانی دور اول هیات دولت در شهرستان نرماشیر از مشکلات حوزه نخیلات منطقه بازدید داشته‌ایم. این منطقه تک محصولی بوده و اقتصاد منطقه کشاورزی و دامپروری است، بنابراین صیانت از اشتغال آن برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در این سفر برای مبارزه با آفات نباتی حدود ۹۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای مبارزه با آفات انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: به طور کلی در استان کرمان ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای شمال و جنوب استان اعتبار پیشنهاد شده، که در شورای اداری در حضور رئیس جمهور تصویب خواهد شد، تا تحول در کشاورزی این استان را رقم بزند.

ساداتی‌ نژاد یادآور شد: استان کرمان از استان‌ های مهم و حائز اهمیت در بخش کشاورزی، حوزه امنیت غذایی و صادرات محصولات کشاورزی است؛ صادرات این استان عمدتا محصولات باغی بوده و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ارزآوری برای کشور به شمار می‌ رود.

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات سفر به حوزه باغات مربوط است، تصریح کرد: نیاز به نوسازی باغات، جوانسازی نخلستان ها و ایجاد باغات مادری به دلیل نیاز به نهال های شناسنامه‌ دار در استان وجود دارد که برای این مهم اعتبارات خوبی پیش‌ بینی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: اتفاقات خوبی در حوزه باغداری در این استان رقم بخورد و بحث اشتغال که ۲۳ درصد از آن مربوط به کشاورزی در استان است را در این حوزه حفظ کنیم.

ساداتی نژاد همچنین با اشاره به نشست فعالین بخش خصوصی کشاورزی در حوزه دامپروری و صنعت دام و طیور استان کرمان، یادآور شد: در این جلسه مسائل مربوط به این بخش مطرح شد و همچنین بحث های مربوط به حوزه آب و بحران آبی منطقه مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی از مشکلات اصلی در منطقه تامین آب است و انشاءالله با نشستی که با وزیر نیرو خواهیم گذاشت، بتوانیم موانعی را که در حوزه آب وجود دارد برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه استان کرمان رکورد در حوزه خسارات را در سال جاری داشته است، یادآور شد: در ابتدای سال سرمازدگی را داشتیم، پس از آن نیز سیل خسارت بسیار زیادی به بخش کشاورزی استان زده و در این استان آفت نخیلات وجود دارد، که خسارت سنگینی به نخلستان‌ ها وارد کرده است، لذا استان کرمان امسال شرایط ویژه‌ ای را در بحث مربوط به خسارات دارد و گزارشی در این رابطه آماده شده که امشب در شورای اداری در حضور رئیس جمهور به آن خواهیم پرداخت.

وزیر جهاد کشاورزی، خاطر نشان کرد: قطعاً امهال تسهیلات کشاورزان که درگیر این آفت هستند و همچنین پرداخت تسهیلات به نخلدارهای درگیر آفت انجام شود. همچنین کشاورزان حوزه نخیلات بیمه نداشتند که باید از سازمان مدیریت بحران تامین آن انجام شود که در این زمینه گفتگوهایی انجام شده و امیدواریم امشب بتوانیم برای کشاورزی که آسیب دیده اند تمهیدات لازم را داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha