افزایش سرعت اینترنت با پروژه فیبر نوری/تست ماهواره‌ بر جدید و ساخت ماهواره‌ های بومی خیام

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مردم راور کرمان با بیان اینکه سرعت اینترنت تا ده برابر افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: اینکه توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم مایه مباهات است و توافق کردیم خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان، در حاشیه سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان کرمان، عیسی زارع‌ پوردر نشست شورای اداری شهرستان راور در مورد دستاوردهای دولت در همه عرصه‌ ها اظهار کرد: کارهای بزرگی در دولت از جمله تراز تجاری مثبت، افزایش سرمایه‌ گذاری خارجی، سفرهای عزتمندانه ریاست جمهوری و آورده‌ های آن برای کشور، تجارت خارجی و ... صورت گرفته است.

وی از افزایش سرعت اینترنت در کشور، خبر داد و با اشاره به اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری منازل، در ادامه افزود: با اجرای این طرح سرعت اینترنت و شبکه در طول یه سال آینده در کشور، چند ده برابر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ روستا در کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵۰۰ روستا در کشور هیچ نوع ارتباطی ندارند، اما میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از کشور و در حدود ۶۰ درصد است.

زارع پور، ادامه داد: این میانگین در شهرستان راور ۳۰ درصد است که قول می‌ دهم تا پایان سال آنرا حداقل به ۹۰ درصد در شهرستان راور برسانیم.

وی با بیان اینکه پنجره ملی خدمات در ماه آینده ماه آینده توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، اظهار کرد: با افتتاح این پنجره، خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی با یکبار احراز هویت در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت های خود در شورای اداری شهرستان راور با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در کشور در این دولت افتاده است، اظهار کرد: ماهواره نوری که با پرتابگر بومی سال گذشته پرتاب شد، در مدار عملیاتی است و در حال ارسال تصاویر است که کاملا بومی است.

زارع پور، بیان کرد: اما در ابتدای راه هستیم و هنوز تا ۵۰۰ کیلومتری می‌ توانیم ماهواره ۵۰ کیلوگرمی را در مدار قرار دهیم و انشاءالله در دو الی سه هفته آینده ماهواره بر جدیدی را تست می‌ کنیم، که می‌ تواند ماهواره ۱۰۰ کیلوگرم را در مدار قرار دهد و تا پایان دولت به ۵۰۰ و ۶۰۰ کیلو خواهیم رسید.

وی با اشاره به همکاری‌ های بین‌ المللی و پرتاب ماهواره خیام، گفت: اینکه توانستیم در کنار متخصصان اول دنیا قرار بگیریم، مایه مباهات است و توافق کردیم ماهواره های خیام دو، سه و چهار را داخل کشور تولید کنیم.

مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراز داشت: چرخه فضایی ایران قابل تحسین است، در سفر اخیر که به روسیه داشتم، محصولات سخت افزاری تولید جمهوری اسلامی ایران مورد اقبال شرکت‌ های روسی قرار گرفت و این مایه افتخار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha