کلاهبردار سایت دیوار در دام پلیس عنبرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان عنبرآباد از دستگیری فردی که در سایت دیوار با درج آگهی جعلی فروش خودرو اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ رضا فیروزبخت، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت دیوار تحت عنوان فروش خودرو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی ها و انجام اقدامات پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد؛ فردی با انتشار آگهی جعلی فروش خودرو در سایت دیوار و پس از جلب اعتماد خریدار، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از وی دریافت و پس از آن گوشی تلفن همراه خود را از دسترس خارج و پاسخگو نبوده است .

این مقام پلیس تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده و با یکسری اقدمات در فضای مجازی ،متهم را در استان خراسان رضوی شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ فیروز بخت، ادامه داد :متهم پس از انتقال به پلیس فتا در بازجویی تخصصی و پس ازمواجه با مالباخته و ادله و مستندات پلیسی، به بزه انتسابی اعتراف گردید.

وی در خاتمه، در خصوص آگهی های درج شده در سایت هایی مثل دیوار، شیپور و ... خاطر نشان کرد: کاربران فضای مجازی، باید مراقب باشند تا در دام کلاهبرداران در فضای سایبری گرفتار نشوند و قبل از واریز هرگونه وجه، از صحت و سلامت معامله مطمئن شوند.