تاکید بر حفظ اشتغال مراکز درمانی و خدمت رسانی به بیماران اعصاب و روان

استاندار کرمان در حاشیه بازدید از بیمارستان اعصاب و روان نوریه این شهر، ضمن بررسی راهکارهای حمایتی از این مجموعه، بر حفظ اشتغال و خدمات‌ رسانی بیمارستان به گروه‌ های هدف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدمهدی فداکار، در جریان بازدید از بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان با بیان اینکه مهمترین مسئله کمک و ایجاد شرایط برای حضور بیماران در این مرکز درمانی است، بر حفظ اشتغال و خدمات‌ رسانی بیمارستان به گروه‌ های هدف تاکید کرد.


وی با اشاره به کار حرفه‌ ای بیمارستان اعصاب و روان نوریه و ضرورت ارائه خدمت به بخش نیازمند جامعه، عنوان کرد: در مرحله بعد باید به درمان این بیماران توجه شود، که به هر دلیلی با اختلال روانی مواجه شده‌ اند و با توجه به شرایط خاص و ویژه این بیماران و هزینه‌ ها، دستگاه‌ هایی چون تامین اجتماعی، بیمه و مالیاتی نیز لازم است حمایت‌ های ویژه‌ ای را داشته باشند.


در ادامه این بازدید، قدرت الله رجبی‌ زاده، مدیر بیمارستان اعصاب و روان نوریه نیز در این دیدار گزارشی از روند کاری مجموعه و مشکلات پیش‌ رو ارائه داد.


وی به لزوم آگاهی‌ بخشی به جامعه در خصوص بیماری‌ های اعصاب و روان اشاره کرد و گفت: حمایت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در ایجاد و درمان بیماران روانی نقش دارد.


مدیر بیمارستان نوریه کرمان، افزود: بیمارستان اعصاب و روان نوریه کرمان تنها بیمارستان بخش خصوصی در این حوزه در جنوب شرق کشور است، که از سال ۹۳ راه اندازی گردیده و استان‌ های سیستان و بلوچستان و هرمزگان را نیز پوشش می‌ دهد، همچنین به جانبازان اعصاب و روان نیز خدمات ارائه می دهد.


وی بر لزوم درمان به موقع بیماران دارای اختلال روانی تاکید کرد و گفت: مهمترین اختلال در بیماران روانی که اگر به موقع و صحیح درمان نشوند، ناتوانی است که فرد تا آخر عمر باید تحت مراقبت و درمان قرار داشته باشد.


مدیر بیمارستان نوریه، خاطرنشان کرد: بیمارستان نوریه ۱۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده، اما با هزینه‌های بالا در درمان و خدمات، مشکلات بیمه‌ای، تامین اجتماعی و مالیاتی مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha