آمار نگران کننده افزایش بیماران دیالیزی در استان کرمان

مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان با اشاره به وجود سه هزار بیمار کلیوی شامل همو دیالیز، پیوند و نارسایی کلیه در این استان گفت: آمار بیماران کلیوی و دیالیز رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی شمسی نیا، با اشاره به آمار نگران کننده بیماران کلیوی و دیالیزی در استان، گفت: به گفته پزشکان ۶۰ تا ۶۵ درصد از بیماری های نارسایی کلیه به دلیل بیماری دیابت و پرفشاری خون ایجاد می شود، که باراه اندازی بخش تخصصی دیابت در موسسه خیریه بیماران خاص استان به راحتی می شود از بروز برخی بیماری ها پیشگیری کرد.

وی در ادامه، افزود: بزودی دو کلینیک تخصصی "خدمات در منزل" و "زخم" برای بیماران دیابتی، ام.اس و تنفسی احداث و مرکز جامع پیشگیری از بیماری ها نخستین مرتبه در کرمان راه اندازی شده و بزودی تکمیل خواهد شد.

مدیر عامل موسسه خیریه ثامن الحجج استان کرمان، ادامه داد: از سال ۷۵ تاکنون بیش از هزار بیمار کلیوی موسسه خیریه ثامن الحجج(ع) پیوند کلیه شده اند. بخش دیالیز موسسه خیریه بیماران خاص استان کرمان هم اکنون با ۲۲ دستگاه دیالیز در حال خدمات رسانی به بیماران است و برای توسعه این بخش به ۶۰ دستگاه دیالیز در آینده نه چندان دور تلاش می شود.

شمسی نیا با اشاره به راه اندازی بخش دیالیز در شهرستان های استان کرمان با کمک خیران تصریح کرد: این اقدام از رفت و آمد بیماران برای دیالیز به سایر مناطق جلوگیری می کند.

بگفته وی: ماهانه حدود هزار نوبت دیالیز به بخش دیالیز موسسه خیریه ثامن الحجج(ع) بیماران خاص کرمان مراجعه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha