بیش از ۶۰ هزار فرصت شغلی جدید، در استان کرمان ایجاد می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان از تعهد این سازمان به ایجاد ۶۰ هزار و ۳۷۴ فرصت شغلی جدید در این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر جعفر رودری در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گفت: رشد اقتصادی ۷/۷ درصدی هدف‌ گذاری شده است.

وی افزود: برای این استان در سال ۱۴۰۱، با اتکا به روش‌ های دانش‌ بنیانی و استفاده از روش‌ های جدید علمی برای افزایش تولید در استان، ارتقای بهره‌ وری و اشتغالزایی با رویکرد افزایش سهم اشتغال در فعالیت‌های نوین اقتصادی و دانش‌ بنیان و تغییر رویکرد از اشتغال کارمندی و مستخدمی به کارآفرینی، تحقق خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، همچنین با ارائه تصویری کلی از استان کرمان و شاخص‌ های کلیدی استان، تصریح کرد: یکی از اقدامات کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان به عنوان سازمان فرابخشی و تخصصی، تنظیم برنامه رشد اقتصادی سالانه است که در سال گذشته رشد اقتصادی استان ۴ درصد هدف‌گذاری شده بود و برآورد مرکز آمار نیز بیانگر تحقق این میزان رشد در سال گذشته بوده است.

رودری، ابراز داشت: سهم اشتغال بخش کشاورزی در این استان بر اساس طرح نیروی کار مرکز آمار ایران در سال۱۴۰۰، ۳۸ درصد است که رتبه اول کشور را دارد. سهم بخش صنعت نیز ۲۲ درصد و سهم بخش خدمات ۴۰ درصد است.

وی همچنین با ارائه برآورد ترکیب و ساختار جمعیت و نیروی انسانی استان کرمان در سال ۱۴۰۰، از افزایش ۲۱ هزار و ۹۷۱ نفری تعداد شاغلان استان در سال گذشته پس از دو سال متوالی کاهش خبر داد و گفت: استان کرمان پنجمین استان کشور به لحاظ خالص اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان، همچنین با ارائه یک مدل مفهومی برای توسعه استان، اظهار کرد: از آنجا که حدود ۵۰ درصد از اقتصاد استان مستقیم و غیر مستقیم متاثر از کشاورزی و شرایط خشکسالی است، که تداوم شرایط و ساختار فعلی را در آینده با دچار مشکل می‌کند، ضرورت اصلاح ساختار اقتصادی با متعادل سازی سهم بخش‌ های اقتصادی از طریق منطقی‌ سازی سهم بخش کشاورزی، بیش از پیش احساس می‌ شود.

رودری از تشریح برنامه اجرایی اقتصاد دانش‌ بنیان در شورای راهبری فناوری و تولید دانش‌ بنیان استان خبر داد و افزود: میانگین سهم ارزش افزوده محصولات صنعتی با فناوری بالا و متوسط به بالا از کل صنایع استان کرمان طی سال‌ های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ به میزان ۱۴ درصد بوده، در حالی‌ که این شاخص برای کل کشور ۲۹ درصد بوده است.

وی از تعهد این سازمان به ایجاد ۶۰ هزار و ۳۷۴ فرصت شغلی جدید در این استان، با تکیه بر دانش بومی و روش های دانش بنیان طی سال جاری خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha