ارائه آموزش‌های تخصصی مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان در کربلا

مسئول روابط بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با دانشگاه وارث الانبیاء کربلا تمامی آموزش‌های پیشرفته در حوزه‌های پرستاری و مامایی در عراق ارائه می‌شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر خدیجه میرزایی اظهار کرد: تفاهم‌نامه دانشکده پرستاری و مامایی مشهد با دانشگاه وارث الانبیاء کربلا در حوزه پرستاری بوده و در این تفاهم‌نامه بر همکاری‌های مشترک در حوزه به‌روزترین آموزش‌های پرستاری تأکید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در عراق مرگ و میر مادران باردار بالاست، آمادگی خود را برای ارائه آموزش‌های تخصصی مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان اعلام کردیم.

مسئول روابط بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با محوریت تکنولوژی جراحی، اتاق عمل، مراقبت‌های پرستاری سالمندی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه هایی است که در دستور کار قرا رگرفته است.

دکتر میرزایی گفت: در حوزه آموزش و درمان از ظرفیت اساتید هر دو دانشکده استفاده خواهد شد و در کنار آن انجام طرح‌های پژوهشی مشترک و نیز انجام پایان نامه‌های مشترک و همکاری نشریه تخصصی را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین طبق توافق صورت گرفته برگزاری همایش‌های مشترک در حوزه‌های پرستاری و مامایی را با همکاری دانشگاه وارث الانبیاء کربلا خواهیم داشت.

مسئول روابط بین‌الملل دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به سابقه همکاری مشترک این دانشکده در سطوح ملی و بین‌المللی، بیان کرد: همکاری‌های زیادی در گذشته میان دانشکده پرستاری و مامایی مشهد با دانشکده‌های تخصصی در این رشته در سطوح ملی و بین‌المللی سطح کشور و خارج کشور داشتیم، اما معتقدیم که همکاری با دانشگاه وارث الانبیاء در نوع خود بی‌نظیر بوده و می‌تواند زمینه توسعه فعالیت‌های حوزه پرستاری را در هر دو طرف افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha