مثبت شدن تراز تجاری کشور و کاهش نرخ رشد نقدینگی

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در همایش زکات ملک سلیمانی که در کرمان برگزار شد، گفت: تراز تجاری کشور در ماه های اخیر متبت شده و نرخ رشد نقدینگی در اقتصاد کشور به تدریج در حال کاهش است که مسئله مثتبی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد رضا پورابراهیمی با اشاره به مثبت شدن تراز تجاری کشور در ماه های اخیر، گفت: نرخ رشد نقدینگی در اقتصاد کشور به تدریج در حال کاهش است، که مسئله مثتبی است. زیرا یکی از علامت های ایجاد تورم در کشور حجم نقدینگی است.

وی با بیان اینکه در حوزه های اقتصادی شاهد شرایط جنگ اقتصادی کاملا هدفمند از سوی دشمن هستیم ، افزود: ما می توانیم در توانمندسازی اقتصاد از درون کار کنیم؛ چرا که ما به دلیل عدم اتکا به توانمندی های داخلی هزینه های قابل توجهی در مسائل اجتماعی و اقتصادی کشور در سال های گذشته پرداختیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، عنوان کرد: هدف اول دشمن تسلیم کردن جمهوری اسلامی در مقابل خواسته های نامشروع خود است و هدف دوم آن، نابودی نظام اسلامی است. اما به دلیل توانمندی های ظرفیت های اقتصادی نظام به اهداف خود نرسید.

پورابراهیمی، با بیان اینکه باید در مقابل دشمن با دست پر حرکت کنیم و در صحنه ها حضور یابیم، گفت: باید عقبه جریان اقتصادی کشور را تقویت کنیم و فرمایش مقام معظم رهبری برای خنثی سازی تحریم را عملی کنیم و این مهم، چیزی جز تقویت جریان های اقتصادی داخلی نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چند مسئله در دستور کار قرار دارد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم که فضا را برای ایجاد تحولات ساختاری فراهم کرده است.


پورابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی، بودجه ریزی در نظام اقتصادی است تصریح کرد: ناترازی بودجه آثار سنگینی در اقتصاد کشور داشته که یکی از مهم ترین موضوعات ما امروز ساماندهی وضعیت بودجه ریزی و برطرف کردن این ناترازی است.

وی دومین موضوع را ناترازی نظام بانکی عنوان و تصریح کرد: مطالبه مردم این است تورم در اقتصاد کشور متوقف شود و اگر خاموش نمی شود دور آن کندتر و در نهایت شرایطی ایجاد شود که تورم کنترل شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر توانمندسازی داخلی را به سرانجام برسانیم به شاخص های تولید و استانداردهای این حوزه می رسیم و آن زمان نظامات اقتصادی اقتصاد اسلامی مانند زکات کارکردهای خود را در بازتوزیع منابع مشخص می کند که این مهم می طلبد در کشور تولید داشته باشیم.


پورابراهیمی با تاکید بر لزوم هوشمند بودن مسئولان کشور تاکید کرد: جلسات مهمی با تیم مذاکره کننده هسته ای برگزار شد.

وی تصریح کرد: اعلام می کنم اگر در هفته های آینده خبرهایی مربوط به رفع تحریم ها اعلام شد و اینکه تیم ما در شورای عالی امنیت ملی برنامه ریزی کرده و اقداماتی انجام دادند، نباید جمهوری اسلامی و دولت و مجلس سر سوزنی از رویکرد توانمندسازی داخلی کشور فاصله بگیرند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، خاطر نشان کرد: ما درصدد تحریم نیستیم اما اگر به دوره قبل از تحریم برگردیم و کشور را وابسته به قبل کنیم نیز اشتباه است، مجلس اجازه نمی دهد و دولت این را قبول ندارد و تاکید داریم باید فصل جدیدی در اقتصاد دنبال کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha