خبرنگاران لشکر اصلی جهاد تبیین هستند

استاندار کرمان، در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در کرمان، که همزمان در سیرجان و رفسنجان نیز برگزار شد، با تاکید بر به روز رسانی آموزشی خبرنگاران، گفت: خبرنگاران، لشکر اصلی جهاد تبیین هستند، که اگر کمک نکنند کار ابتر می‌ ماند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در باغ فتح آباد کرمان و همزمان در شهرستان های سیرجان و رفسنجان برگزار شد، با تاکید بر مرجعیت خبری رسانه‌ های داخلی، گفت: باید اول خودمان روایت اول باشیم، تا کسی برای ما روایت‌ سازی نکند و در این ارتباط باید خبر دقیق و صحیح را به دست آوریم.
وی در ادامه خطاب به رسانه ها، افزود: سعی کنیم مرجعیت خبری و روایت اول خبری داشته باشیم تا کسی برای ما روایت سازی نکند و اخبار را از منابع دقیق به اطلاع مردم برسانیم.

استاندار کرمان با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: از اصحاب رسانه تشکر می‌ کنم که در مباحث مختلفی مانند کرونا عملکرد خوبی داشتند و اگر اصحاب رسانه در این ایام نبودند مردم آسیب بسیاری می‌ دیدند.

فداکار ادامه داد: رسانه‌ ها همچنین در اتفاق اقتصادی دولت و اصلاح یارانه‌ ها که اقدام شجاعانه دولت و به صلاح مردم و کشور بود کمک بسیاری در اطلاع‌ رسانی، تبیین و اقناع افکار عمومی کردند، که سبب همراهی مردم شد. در این امر نقش اول بر عهده مردم بود و رسانه‌ ها نقش دوم را بر عهده داشتند.

خبرنگاران، لشکر اصلی جهاد تبیین هستند

نقش مهم خبرنگاران در اطلاع رسانی سیل و کرونا

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که رسانه‌ های استان در آن خوش درخشیدند سیل اخیر استان بود، تصریح کرد: در زمان وقوع سیل نیز با کمک رسانه ها، اطلاع رسانی و هشدارهای مداومی که در شبکه های اجتماعی به مردم داده شد، باعث کاهش تلفات سیل نسبت به سال گذشته در استان شد و اطلاع‌ رسانی رسانه‌ ها تلفات را با توجه به حجم حادثه پایین آورد.

استاندار کرمان، همچنین با اشاره به دوران سخت کرونا و اهمیت اطلاع رسانی در این زمان حساس، اظهار داشت: اصحاب رسانه در زمان کرونا در بحث اطلاع رسانی و آموزش مردم تلاش زیادی کردند.

فداکار در ادامه به سفر رئیس جمهور به استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز جنگ، جنگ رسانه است و دشمن به شدت در حال جنگ با ما است. روایت رسانه پیروزی و یا شکست را نشان می‌ دهد و باید در این راه هوشمندی داشت، کار فاخر کرد و مراقب بود.

در عرصه خبر دچار حاشیه نشویم و انتقاد پذیر باشیم

وی با تاکید بر اینکه رسالت کار خبری را باید جدی بگیریم، افزود: باید مراقب باشیم که در عرصه خبر، دچار حاشیه نشویم؛ نقد و ایراد را در کنار هم منتقل کنیم و نباید به دنبال مچ گیری بود، لذا همه مسئولین و مدیران باید انتقاد پذیر باشند و اگر نقد منصفانه بود، آنرا پذیرفته و تحمل و سعه صدر خود را بالا برد.

استاندار کرمان در ادامه با تاکید بر اینکه باید مراقب هدف‌ گذاری دشمن باشیم تا کارها حاشیه پیدا نکند، گفت: خبرنگاران باید رسالت خبری خود را به خوبی انجام دهند و تنها به دنبال مچ‌ گیری نباشند، بلکه ایرادات و نقدها را منتقل کنند زیرا انتقادات مشفقانه و منصفانه کمتر توسط کسی رد می‌ شود و قبول آن نقد نیز صعه صدر و شجاعت می‌ خواهد که مدیران باید به آن توجه کنند. تمام اخبار و انتقادات را می‌ بینم و جاهایی که ضروری است فورا پیگیری می‌ کنیم.

فداکار بروز رسانی آموزشی را برای خبرنگاران مهم عنوان کرد و ابراز داشت: استفاده از تجربیات گذشته در کنار آموزش فناوری ها و تکنیک های خبری جدید می‌ تواند موفقیت کاری یک خبرنگار و رسانه را افزون تر کند، لذا انتشار سریع خبر نباید از صحت و سقم خبر بکاهد.

خبرنگاران، لشکر اصلی جهاد تبیین هستند

خبرنگاران، لشکر اول جهاد تبیین

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهاد تبیینی، عنوان کرد: لشکر اصلی جهاد تبیینی خبرنگارها و رسانه ها هستند که باید مردم را در همه اتفاقات مهم بخصوص بحث‌های اقتصادی آشکار و تبیین کنند. خبرنگاران، لشکر اصلی جهاد تبیین هستند، که اگر کمک نکنند کار ابتر می‌ ماند.

استاندار کرمان، بر مرجعیت خبری رسانه‌های داخلی تاکید کرد و با بیان اینکه اخبار را نباید اول از رسانه‌ هایی مثل بی‌ بی‌ سی و... دریافت کرد، گفت: باید اول خودمان روایت اول باشیم تا کسی برای ما روایت سازی نکند و در این ارتباط باید خبر دقیق و صحیح را به دست آوریم.

فداکار خطاب به خبرنگاران گفت: یک طرف صدای مردم باشید و مشکلات را بگویید، اما باید خدمات نیز بیان شود و اتفاقات گزارش شود که این امر اثرگذاری کار را بیشتر می‌ کند، امید آفرینی کرده و نا امیدی را در رسانه ترویج ندهید، زیرا همه ما درد مردم را داریم و اگر برای اعتلای کشور دلسوز هستیم باید امیدآفرینی کرده و از خود تحقیری‌ ها جلوگیری کنیم.

وی ر با تاکید بر اینکه امید آفرینی یک وظیفه و اصل مهمی در رسانه است افزود: رسانه با امیدآفرینی در جامعه، اثر گذارتر خواهد بود و باید از یک طرف صدای مردم باشد و از طرفی خدمات نظام را بازگو کنیم و خود تحقیری را ترویج ندهیم.

خبرنگاران، لشکر اصلی جهاد تبیین هستند

تاکید بر به روز رسانی آموزش ها
وی بر به روز رسانی آموزشی خبرنگاران تاکید کرد و با بیان اینکه لشکر اصلی جهاد تبیین خبرنگاران هستند که اگر کمک نکنند کار ابتر می‌ماند، گفت: گاهی مردم موضوعات را نمی‌ دانند و اگر به آن‌ ها توضیح داده شود می‌ پذیرند.

استاندار کرمان برای کمک به راه‌ اندازی موزه مطبوعات اعلام آمادگی کرد و با اشاره به اینکه تنها رسانه فقط صدا و سیما نیست، بلکه رسانه‌ های دیگر نیز مورد توجه هستند و پیگیری می‌ شوند، گفت: برای صحت اخبار تهیه شده باید یک حد قرار داده شود و حتما از صحت آن اطلاع پیدا کرده و سپس منتشر شود.

فداکار خاطر نشان کرد: بحث تغییرات اقتصادی و حذف ارز ترجیحی اتفاق مهمی در حوزه اقتصاد کشور بود و دولت یک تصمیم شجاعانه ای که به صلاح مملکت و مردم بود، را گرفت و انجام داد که در این زمان نیز رسانه ها برای اطلاع رسانی و توجیه مردم برای قبول این اتفاق نقش بسزایی داشتند و این یک قدم بزرگ بود.

خبرنگاران، لشکر اصلی جهاد تبیین هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha