فراخوان نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» منتشر شد

رئیس حوزه هنری استان زنجان  از انتشار  فراخوان نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» خبر داد.

امیر نعمتی رئیس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان با اعلام این خبر اظهار کرد: عنوان نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» برگرفته از شعر عاشورایی استاد حسین منزوی از بیت «تو اختر سرخی که به انگیزه تکثیر-ترکید بر آئینه‌ی خورشید ضمیران» است.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد فاخر ملی، ماندگاری حرکت تاریخی یوم العباس زنجان و پرداختن به موضوع سبک زندگی و رفتاری حضرت ابوالفضل بر ماندگاری جلوه‌های شعری است.

رییس حوزه هنری زنجان عنوان کرد: این سوگواره با همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی هنری استان؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی زنجان برگزار می‌شود.

نعمتی با اشاره به موضوع این فراخوان افزود :نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» با موضوع حضرت ابوالفضل«ع»،️ «شجاعت، وفاداری، بصیرت، توحید و مقام حضرت بر اساس مقاتل معتبر شیعی» است .

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در تمامی قالب‌های شعر فارسی و حداکثر ۳ اثر تا پنجم مهرماه سالجاری به شماره واتس اپ۰۹۳۳۱۸۱۹۷۶۷ دبیرخانه نخستین سوگواره ملی «خورشید ضمیران» ارسال کنند .

این مسئول همچنین یادآور شد: قالب ارسالی در فایل word به همراه با ذکر مشخصات
«نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نام شهر قید شده باشد .

نعمتی با اشاره به جوایز نفرات اول تا سوم این سوگواره اظهار کرد: نفرات اول۴۰ میلیون ریال همراه با تندیس و لوح سپاس، نفرات دوم۳۰ میلیون ریال، نفرات سوم نیز ۲۰ میلیون ریال و همچنین نفرات شایستگان تقدیر نیز ۱۰ میلیون ریال همراه با لوح سپاس تقدیر به عمل خواهد آمد

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تماس ۰۲۴۳۳۵۶۳۱۵۹ دبیرخانه سوگواره تماس حاصل فرمایند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha