مصرف برق صنایع مازندران نزدیک به ۲۰۰ مگاوات است/ اصلاح و بهسازی وضعیت سیم‌های برق ۴۰۰ روستا در استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران مصرف برق صنایع را در استان حدود ۲۰۰ مگاوات بیان کرد و گفت: اصلاح و بهسازی وضعیت سیم‌های برق ۴۰۰ روستا در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، سید کاظم حسینی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به کاهش خاموشی ها در تابستان امسال اظهار کرد: میزان خاموشی‌ها طی سال قبل بسیار زیاد بود و ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف و کمبود تولید را از دلایل آن دانست، همچنین امسال وضعیت سیم‌های برق ۴۰۰ روستا در استان اصلاح و بهسازی می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال هیچ خاموشی در بخش خانگی نداشتیم و تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطر نشان کرد: تعداد مشترکان تحت پوشش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده و ۷۵ درصد مشترکان خانگی و کمتر از یک درصد صنعتی هستند.
وی با بیان اینکه ۴۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور در شرکت توزیع برق استان نصب شده است، افزود: ۱۸ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۴ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط وجود دارد و ۴۹ درصد از مصرف انرژی توسط بخش خانگی و ۲۰ درصد توسط بخش صنعت انجام می‌شود.

این مسئول با اظهار اینکه کل برق مصرف صنایع ۱۸۰ تا ۲۰۰ مگاوات است، پیک بار مصرف برق را در سال جاری تاکنون دو هزار و ۲۵۲ مگاوات اعلام کرد و گفت: این درحالی که بار پایه در استان ۸۰۰ مگاوات است و میزان بار در تابستان سه برابر می‌شود.
حسینی کارنامی با بیان اینکه نیروگاه‌ها با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند، تفاهمنامه با وزارت صمت و جهاد کشاورزی را از جمله اقدامات برای گذر از پیک عنوان کرد و گفت: در قالب تفاهمنامه هفته‌ای یک روز تمامی صنایع بزرگ و کوچک در طرح شرکت می‌کنند و با تغییر شیفت‌ها و تعطیلی‌ها در مدیریت مصرف برق همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف شدند نسبت به کاهش بار پیک و صرفه جویی در مصرف اقدام کنند و دستگاه‌هایی که بخشنامه دولت را رعایت نکردند با اخطار مواجه و برق چند دستگاه قطع شده است.
حسینی کارنامی یادآور شد: همچنین ادارات موظف شدند تا در ساعت غیراداری ۶۰ درصد بار مصرف را کاهش دهند و همه اقدامات سبب شد تاکنون در بخش خانگی و اداری خاموشی نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران شمار پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت را ۱۱۰ پروژه با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد و گفت: برای گذر از پیک امسال تمام چراغ‌های روشنایی به صورت یک درمیان شده است و ۴۰ میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ صرف شده است.
وی تبدیل سیم به کابل را برای تقویت برق و جلوگیری از آسیب‌ها را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: سال قبل ۵۵۰ کیلومتر و امسال تاکنون هزار کیلومتر از سیم برق به کابل تبدیل شده است.
وی بهسازی سیم‌های برق روستا را از طرح‌های دیگر برشمرد و گفت: امسال وضعیت سیم‌های برق ۴۰۰ روستا در استان اصلاح و بهسازی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha