کد خبر: 186409
۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
پلمب ۲ آرایشگاه متخلف در جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از پلمب ۲ آرایشگاه زنانه متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت نابسامان فعالیت برخی آرایشگاه‌های زنانه متخلف در سطح شهر محصول کم کاری برخی مسئولان می باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین سلامی در حاشیه بازدید از تعدادی از مراکز زیبایی و بهداشت پوست سطح شهر جیرفت، اظهار داشت: با گذر اندکی در فضای مجازی متأسفانه شاهد اقدامات غیرمتعارف، هنجارشکنانه و مجرمانه از سوی برخی صنوف هستیم.

وی از پلمب صنوف متخلفی که در فضای مجازی فعالیت غیرمجاز و خلاف قوانین و مقررات دارند خبر داد و عنوان کرد: تاکنون تعدادی از آرایشگاه های زنانه متخلف شناسایی و در قالب یک پرونده جامع با لحاظ اولویت، دستورات قضائی جهت توقف فعالیت این مراکز صادر شده است.

دادستان جیرفت ادامه داد: با تلاش پلیس نظارت بر اماکن عمومی، تعدادی از این مراکز متخلف پلمب شده‌ اند و به تعدادی دیگر نیز تذکرات لازم داده شده است که در صورت عدم رعایت نکات مد نظر، بزودی دستور پلمب آنان نیز صادر می گردد و متصدیان متخلف این آرایشگاه ها به عنوان متهم احضار و فرآیند رسیدگی ادامه خواهد یافت.

سلامی اظهار داشت: در این رابطه سالن‌های آرایش در صدر تخلفات قرار دارند و با توجه به بازتاب فعالیت آرایشگاه های زنانه در فضای مجازی که توجه بسیاری را نیز به خود جلب کرده و متأسفانه اقدام به انتشار تصاویر و فیلم‌ های مبتذل و بعضاً انتشار بدون اذن تصویر شخصی مشتریان می‌ کنند.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد سایر دستگاه ها نگاهی عمیق‌ تر به این موضوع داشته باشند، خاطرنشان ساخت: دادستانی شهرستان به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود جدی کرده است.

مدعی العموم گفت: ‌مداخلات درمانی غیرمجاز آرایشگران زنانه در اموری غیر از آرایش از جمله تاتو، هیدرودرمی، لیزر پوست،‌ تزریق بوتاکس و غیره از مواردی است که طبق قانون جرم و مصداق مداخله غیرمجاز در امور پزشکی محسوب می شود

سلامی ضمن تشکر از فرماندار شهرستان که نظارت بر بازار و صنوف را در دستور کار دارند، گفت: وضع آشفته‌ فعلی، در بعضی از صنوف بازار ناشی از غفلت دستگاه‌ های اجرایی و اتحادیه‌ ها می باشد.

وی یادآور شد: اگر دستگاه‌ های مسئول، به وظایفشان عمل می‌ کردند، این‌ همه نابسامانی که نتایج سوء آن به مردم بر می‌ گردد، مشاهده نمی‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha