نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور در دانشگاه ولیعصر رفسنجان افتتاح شد

بمناسبت هفته دولت، آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای شرکت های فناور و مراکز رشد در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مرتضی فرخی در این مراسم ضمن ابراز شعف از برگزاری این نمایشگاه کم نظیر و پربار و قدردانی از رئیس دانشگاه ولی عصر(عج)، گفت: با توجه به دغدغه مندی وزیر محترم علوم، سال گذشته سال تدوین برنامه تحولی دولت در حوزه آموزش عالی بود که با عنایت این سند و دیگر اسناد بالا دستی خلاهای جامعه دانشگاهی را در زمینه مختلف و معضلات عدم حضور موثر و جدی دانشگاه ها در مسائل اجتماعی شناسایی و با مشورت نخبگان تلاشهای دانشگاه های کشور را به این سمت و سو هدایت نمایند.

وی ادامه داد: این در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری است که در شعار امسال نیز گنجانده شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، خاطر نشان ساخت: وزیر علوم در این مدت کوتاه کوشیده تا با رایزنی و هماهنگی های لازم با مجلس مجوز ایجاد معاونت فناوری در وزارت علوم و به تبع آن در دانشگاه ها اخذ نماید که به لطف خدا این طرح پیاده و در همه دانشگاه ها در حال انجام است.

دکتر فرخی تصریح کرد: با توجه به وجود خلاء و فاصله ای که بین بخش صنعت و دانشگاه های کشور بود، وزارتخانه علوم کوشیده است ارتباط صنعت و دانشگاه را بهبود ببخشد. ما در کنار این مهم توجه امان همزمان به موضوع علوم انسانی در دانشگاه ها معطوف شده که نتیجه آن به روزآمدی مرکز علوم انسانی وقرانی است که سالها در غبار بی توجهی مغفول مانده بود.


وی با گلایه از بعضی از مجموعه های دانشگاهی که با تلاش عمیق و موشکافانه و کارشناسی شده که نتایج آن منجر به حل معضلات اجتماعی و باز کردن گره های اقتصادی ومعیشتی مردم نشده است، تاکید کرد: وزارت علوم از روسای خود خواسته با تحقیق در چند مسئله به حل مشکلات پیرامون دانشگاه خود بپردازند و انتظار مردم از دانشگاه را برآورده سازند.


دکتر رنجبر کریمی رییس دانشگاه ولی عصر(عج) نیز در این آیین افتتاحیه پس از عرض خیر مقدم به معرفی داشته های شهرستان رفسنجان در زمینه شرکت های دانش بنیان و سهم بزرگ این شرکت ها در مجموع شرکت های فناورانه و شرکت های دانش بنیان استان کرمان پرداخت و یادآور شد: آنچه امروز در این نمایشگاه شما شاهد بروز و ظهور آن هستید ماحصل تفکر مثبت و دور اندیشیانه مسئولین دانشگاه ولی عصر(عج) در زمینه توسعه زیست بوم فناوری است.

وی افزود: شهرستان رفسنجان هم اینک صاحب ۱۳۵ واحد فناور و شرکت دانش بنیان و دو مرکز نوآوری و شتابدهنده است که سهم دانشگاه ولی عصر(عج) از این مجموع ۷۶ واحد فناور و شرکت دانش بنیان است، که در راستای منویات مقام معظم رهبری ایجاد شده و هم اینک در حال فعالیت گسترده و تاثیر گذار در زمینه های مورد نیاز هستند.

رئیس دانشگاه ولی عصر رفسنجان با برشمردن توانمندیهای فناورانه شهرستان رفسنجان خواستار صدور مجوز ایحاد پارک علم و فناوری در شهرستان رفسنجان شد.

شایان ذکر است‌؛ دکتر مرتضی فرخی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری با حضور در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان و زیارت قبور شهدای دانشگاه، نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان شهرستان رفسنجان را افتتاح و به مدت دو ساعت از دارایی علمی و تجارب تجاری شده این شرکت ها که در این نمایشگاه به رخ همگان کشیده شده بود، بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha