در برخی رشته‌های تخصصی علاقه‌ای به ادامه رشته وجود ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: اخیرا در برخی رشته‌های تخصصی علاقه‌ای به ادامه رشته وجود ندارد و در برخی رشته‌های فوق تخصصی نیز  شرکت‌کنندگان محدود هستند که باید به این مسائل رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ،محمد محرمی ظهر روز شنبه در مراسم آئین نکوداشت روز پزشک و داروساز ضمن عرض تبریک و قدردانی از زحمات کادر بهداشت و درمان، اظهار کرد: اکنون جامعه پزشکی و داروسازی از لحاظ جایگاه اجتماعی، شغلی و حرفه‌ای در وضعیتی قرار دارند که جای تأمل است .

وی تصریح کرد: از این رو سیاستگذاران باید به فکر حفظ و ارتقاء جایگاه حوزه سلامت و متولیان این حوزه باشند که در رأس آنان پزشکان، دندانپزشکان، علوم آزمایشگاهی‌ها، ماماها و پروانه‌داران قرار دارند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با اشاره به عدم توجه به فضای کسب‌و کار کادر بهداشت و درمان، افزود: وضعیت پزشکان جوان، نیروهای طرحی و ارتباط مالی که میان پزشکان و بیماران است جای بحث دارد.

محرمی خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی در وهله اول حافظ منشور بیمار است سپس امور پزشکی به همین دلیل تا زمانی که این ارتباط مالی وجود دارد، تکریمی که باید برای جامعه پزشکی رقم بخورد اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: اخیرا در برخی رشته‌های تخصصی علاقه‌ای به ادامه رشته وجود ندارد و در برخی رشته‌های فوق تخصصی شرکت‌کنندگان محدود بودند که باید به این مسائل رسیدگی شود.

این مسئول تصریح کرد: متاسفانه در حوزه سیاسیت‌گذاری تعرفه‌ها افرادی که باید دخیل و متولی این امر باشند تاثیرگذار نیستند و افرادی در این حوزه صاحب نظر هستند که خیلی دردمند و آشنا به حوزه کسب و پیشه پزشکی نیستند.

محرمی با اشاره به فعالیت‌های برنامه‌محور سازمان نظام پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: از جمله دغدغه‌های داروسازان در خصوص پرداخت‌های معوقه سازمان‌های بیمه، پلتفرم جامع عرضه دارو و نظارت بهینه بر طرح دارویار، شرایط فعالیت داروسازان جوان و منطقی کردن پذیرش رشته‌ داروسازی است که در حال پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha