وزیر آموزش و پرورش: عدالت پیوست فعالیت‌های آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه عدالت پیوست فعالیت های آموزشی است، گفت:رکورد کسب مدال توسط دانش آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی را در سال جاری به دست آوردیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، یوسف نوری در جمع فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز شهرستان قائنات اظهار کرد: هفته دولت به واسطه شهادت دو بزرگ مردی رقم خورده که سال‌ها در کسوت معلمی بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر چون این دو دولتمرد معلم خالصانه کار کنیم خداوند نیز الطاف خود را شامل حال ما می‌کند.

نوری با اشاره به اینکه ما باید نظام تربیتی خود را بر اساس حکمرانی امام زمان (عج) و اسلام تدوین کنیم، بیان کرد: بی شک نیاز است عدالت پیوست تمام اقدام ما در جامعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه ذیل عدالت آموزشی، عدالت تربیتی نیز در نظام تحویل آموزش و پرورش منظور شده است، ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های موفقیت آموزش و پرورش تلاش برای شکوفایی علم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه عدالت آموزشی باید از مردم و خیرین نیز کمک بگیریم.

نوری با اشاره به اینکه مردمی بودن نظام در همه ارکان کشور جاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی خراسان جنوبی از جمله مفاخر کشور هستند که نمونه آن استاد شکوهی است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم اراده قطعی بر کار و تلاش دارد و در حوزه آموزش و پرورش نیز شرایط به همین گونه است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه رئیس جمهور، دولت را با قرض‌های بسیار از گذشته تحویل گرفته است، گفت: هزاران میلیارد تومان در سفرهای استانی دولت از مدیریت منابع به استان‌ها تعلق گرفته است که ۲۸ هزار میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های ناتمام در آموزش و پرورش است.

نوری اظهار کرد: با تلاش‌های فراوان در سال جاری رکورد کسب مدال توسط دانش آموزان را به دست آوردیم.

وی یادآور شد: همانطور که در دوران دفاع مقدس جوانانی از شرق کشور برای دفاع به ایلام و خوزستان می‌رفتند در جهاد علمی نیز خیران از همه جای کشور به نقاط محروم رفته و بارهای بر زمینه مانده را برمی دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید با کمک خیرین نسبت به کاهش مدارس مختلط اقدام کرده و دغدغه‌های در این زمینه را کاهش دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha