افتتاح مرکز بهداشت شهید سلیمانی در منوجان/بهره مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از خدمات بهداشتی و درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افتتاح مرکز جامع سلامت شهید سلیمانی روستای طالقان شهرستان منوجان بمناسبت هفته دولت و بهره مندی ۱۰ هزار نفر از مردم جنوب کرمان از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علی اصغر خیرخواه گفت: مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شهید حاج قاسم سلیمانی طالقان شهرستان منوجان با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از محل منابع وزارت بهداشت با زیربنای ۵۵۰ متر مربع از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور به مناسبت هفته دولت به بهره‌ برداری رسید.

دکتر علی اصغر خیرخواه افزود: آیین افتتاح ۲۴۵ طرح بهداشتی و افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی( همایش ملی خدمت ماندگار) در کشور از جمله مرکز جامع سلامت روستایی در منوجان به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با هفته دولت با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه این مرکز جامع سلامت جمعیت ۹ هزار و ۳۶۰ نفر را زیر پوشش دارد، تصریح کرد: نیروی انسانی شاغل در این مرکز ۲۲ نفر پزشک، ماما، مراقب سلامت و بهورز را شامل می‌ شوند که هشت خانه بهداشت را زیر پوشش دارد.

دکتر خیرخواه با بیان اینکه شهرستان منوجان ۱۰ مرکز جامع سلامت دارد، تصریح کرد: ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت دیگر در جنوب کرمان آماده بهره‌ برداری است که هر مرکز بین پنج تا ۱۰ هزار جمعیت را زیر پوشش دارد.

وی افزود: در این مراکز خدماتی نظیر خدمات آزمایشگاهی و نمونه گیری، دندانپزشکی، داروخانه، پزشک و ماما، مراقب سلامت و بهداشت محیط حرفه ای به همشهریان ارائه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha