بهره برداری از ۱۵ طرح عمران روستایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال در منوجان

فرماندار شهرستان منوجان از افتتاح ۱۵ طرح با ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد شامل طرح های آبخیزداری، درمانی، هادی روستایی و... در این شهرستان بمناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جمشید سراجی گفت: در چهارمین روز از هفته دولت طرح های بند آبخیزداری، مرکز جامع سلامت طالقان، ایستگاه پمپاژ روستای دراشکوت و طرح هادی روستای نهضت آباد از اعتبارات ملی و طرح هادی روستای حسین آباد به نیابت از ۱۱ روستای شهرستان منوجان از اعتبارات استانی به بهره برداری رسید.

جمشید سراجی در حاشیه افتتاح این طرح ها بیان کرد: طرح بهداشتی درمانی مرکز خدمات جامع سلامت طالقان شهرستان منوجان بصورت ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور در آیین ۲۴۵ طرح بهداشتی و افزایش ۱۰هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد.

وی به بهره برداری طرح هادی روستای نهضت آباد اشاره کرد و گفت: این طرح از اعتبارات ملی در چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت با اعتبار بیش از هشت میلیارد ریال افتتاح شد.

فرماندار منوجان به بهره برداری از طرح ایستگاه پمپاژ آب آشامیدنی روستای عشایری دراشکوت منوجان از محل اعتبارات ملی اشاره کرد و افزود: این طرح نیز با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال توسط اداره کل امور عشایر جنوب کرمان برای ۱۵ خانوار افتتاح شد.

سراجی به طرح بند آبخیزداری حوزه آبریز چاه شور منوجان نیز اشاره کرد و گفت: چهار طرح آبخیزداری امروز در حجم زیرساختی یک هزار و ۱۷۰ متر مکعب و اعتبار ١٣ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره برداری رسید؛ این طرح ها می توانند ١۵ هزار متر مکعب آب را ذخیره کنند.

وی هدف از اجرای این طرح ها را تغذیه آب سفره های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش آبی و رسوب گیری اعلام کرد.

فرماندار منوجان همچنین با اشاره به دو طرح هادی در روستاهای نهضت آباد و حسین آباد شهرستان منوجان از محل اعتبارات ملی، تصریح کرد: طرح هادی روستای نهضت آباد با متراژ ۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتبار ۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

سراجی به افتتاح طرح هادی دوم در روستای حسین آباد به نیابت از ۱۱ روستای شهرستان منوجان اشاره و بیان کرد: این طرح ها شامل ۶۰ هزار متر مربع آسفالت بهسازی معابر در ۱۱ روستای شهرستان منوجان بصورت مشارکتی با دهیاری ها و بنیاد مسکن شهرستان منوجان اجرا شد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: این طرح ها جمعا با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال شامل ۷ و نیم میلیارد اعتبار از دهیاری ها و ۷ و نیم میلیارد ریال دیگر نیز از محل اعتبارات بنیاد مسکن به بهره برداری رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha