باغ ایرانی سیرجان، کلنگ‌ زنی شد/ افتتاح چندین طرح عمرانی و بهداشتی در سیرجان

در پنجمین روز از هفته دولت، عملیات اجرایی احداث باغ ایرانی به وسعت ۱۲۰ هکتار با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار و همچنین چندین طرح در زمینه های بهداشتی و عمران روستایی با حضور معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار کرمان در سیرجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی، گفت: در هفته دولت به نوعی به تبیین فرهنگ سازمانی شهیدان رجایی و باهنر می‌ پردازیم و باید به این نکته توجه داشت که گرامیداشت این دو شهید، گرامیداشت خوبی هاست.


وی انجام طرح هایی نظیر باغ ایرانی را نتیجه‌ همدلی و وحدت مسئولان و بخش صنایع و معادن دانست و افزود: وقتی ارکان حاکمیت و مردم در کنار هم ‌قرار گیرند، یک اتفاق مبارکی رقم خواهد خورد و باید همه با هم همکاری کنند تا طرح ها به سرانجام برسد.

علی یعقوبی سرپرست فرمانداری سیرجان نیز در این مراسم گفت: این قطعه از مسیر به طول ۵ کیلومتر و با حجم خاکبرداری ۲۶۵۷ متر مکعب و خاکریزی ۸۱۷۸۵ متر مکعب و با ابنیه فنی ۱۵ دستگاه با اعتباری بالغ بر ۵۸۲ میلیارد ریال شروع به کار خواهد کرد.

باغ ایرانی سیرجان، کلنگ‌ زنی شد/ افتتاح چندین طرح عمرانی و بهداشتی در سیرجان

وی با بیان اینکه آسفالت معابر روستایی دهسراج، رحمت آباد صالحی و قنات چنار در بخش پاریز سیرجان به بهره برداری رسید، افزود: صبح امروز افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شهید حسن مکی آبادی نیز با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال که بیش از یکهزار نفر از مردم منطقه مکی آباد سیرجان را زیر پوشش خدمات می برد، از دیگر برنامه های هفته دولت در سیرجان بود.


علی‌ اکبر کریمی‌ پور شهردار سیرجان نیز احداث باغ ایرانی را جزء برنامه‌ های توسعه‌ی فضای سبز سیرجان عنوان و تصریح کرد: نگهداشت و توسعه‌ی فضای سبز جزء سرمایه‌ های شهرهای صنعتی خصوصا سیرجان محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به بحث مسئولیت‌ های اجتماعی، طی تفاهم نامه ای که بین شرکت گهرزمین و شهرداری سیرجان منعقد گردید، مقرر شد درخصوص احداث بوستان ایرانی در مساحتی حدود ۱۷/۵ هکتار با معماری به سبک سنتی و ایرانی‌ اسلامی اقدام شود.

باغ ایرانی سیرجان، کلنگ‌ زنی شد/ افتتاح چندین طرح عمرانی و بهداشتی در سیرجان
شهردار سیرجان، گفت: این طرح در چند فاز و به مدت ۲ سال انجام می‌ شود. قرارداد فاز اول نهایی و پیمانکار مشخص شده است. این فاز حدود ۸ ماه پیش‌ بینی شده، اما با مساعدت همکاران تلاش می‌ کنیم زودتر از موعد به پایان برسد و این باغ در آینده نزدیک یکی از فضاهای تفریحی در خور شهروندان سیرجانی ‌باشد.

شایان ذکر است؛عملیات آغاز ساخت پنج کیلومتر از باند دوم محور سیرجان - بافت با ۵۸۲ میلیارد ریال اعتبار و نیز افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت شهید حسن مکی آبادی در سیرجان با ۶۰۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های هفته دولت در سیرجان بود، که با افتتاح این مرکز جامع سلامت بیش از یکهزار نفر از مردم منطقه مکی آباد سیرجان را زیر پوشش خدمات می برد.

همچنین معابر روستایی دهسراج، رحمت آباد صالحی و قنات چنار نیز در بخش پاریز سیرجان به بهره برداری رسید.

باغ ایرانی سیرجان، کلنگ‌ زنی شد/ افتتاح چندین طرح عمرانی و بهداشتی در سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha