سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی: ۱۳ هزار نفر از خدمات امدادی بهره مند شدند

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر استان، گفت: طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات امدادی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته دولت، اظهار داشت: هفته دولت یادآور فداکاری‌های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و همچنین احیا کننده روزهای پرشور خدمتگزاری شهیدان بزرگ، رجایی و باهنر است.

وی با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی طی یک سال گذشته، افزود: در این مدت ۱۱ هزار و ۴۰ مورد حادثه اتفاق افتاده است و تعداد ۱۳ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات مختلف امدادی بهره مند شده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است، گفت: این اقدام خیرخواهانه در طول سال به ویژه در مناسبت‌های مختلف با مشارکت خیرین و خانه‌های هلال سطح استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بانک‌های امانات تجهیزات پزشکی در استان، عنوان کرد: این بانک‌ها باهدف کمک به تسکین آلام بشری و تحقق شعار "توان توانمندان در خدمت نیاز نیازمندان" و همچنین حمایت از بیماران نیازمند و کمک به تأمین تجهیزات پزشکی راه اندازی شده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی در سطح استان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: یک هزار و ۶۸۵ نفر از خدمات این بانک‌ها طی یک سال گذشته بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اختصاص بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جهت درمان بیماران نیازمند استان، بیان کرد: با همکاری خانه‌های هلال و مددکاران هلال احمر سه هزار و ۴۹۷ بیمار نیازمند از این اعتبارات بهره مند شده‌اند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته همچنین به منظور کاهش آلام مستمندان ۳۵ فقره تسهیلات درمانی قرض‌الحسنه به مبلغ ۸۲۰ میلیون تومان به بیماران نیازمند استان پرداخت شد.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۱۲ خانه هلال در سطح استان، عنوان کرد: فعالیت خانه‌های هلال و تقویت آن، منجر به تقویت و توانمندسازی افراد و ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح و بلایای طبیعی می‌شود.

کاوسی با بیان اینکه با مشارکت خیرین عملیات ساخت سرپناه برای پنج خانوار نیازمند در روستای چاه سالم نهبندان اجرایی شده است، افزود: در سال گذشته همچنین تعداد ۱۰ قنات در روستاهای شهرستان نهبندان و سربیشه با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان با کمک خیرین احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور توانمندسازی و اشتغال جوانان دو کارگاه توبافی با مشارکت خیرین هلال احمر راه اندازی شده است، گفت: جای‌گذاری ۳۳ منبع ذخیره آب و نصب دو دستگاه آب شیرین کن در روستاهای مهل آباد و رومه نیز از دیگر اقدامات هلال احمر طی سال گذشته با کمک خیرین بوده است.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در قالب ۷۰۶ دوره از آموزش‌های همگانی هلال احمر بهره مند شده‌اند، اظهار داشت: یک هزار و ۹۹۳ نفر از امدادگران و نجات گران استان نیز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات را در قالب ۸۷ دوره آموزشی فرا گرفتند.

وی با اشاره به اینکه طی یک‌سال گذشته یک‌هزار و ۴۰ نفر از خدمات سلامت محور و آموزشی مانور درمان اضطراری در شهرستان قاین بهره مند شدند، افزود: مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر استان نیز در این مدت به سه هزار و ۳۰۷ بیمار خدمات گوناگون ارائه داده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه ۱۱۳ هزار و ۹۳۳ نفر از خدمات سلامت محور ۱۶ پست ثابت و اکیپ سحاب طی ایام نوروز در سطح استان بهره مند شدند، گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا طی سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۱۷ مکان عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی مورد پایش ناظران سلامت قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha