کارخانه مس «معدن در کاو توس» در شهرستان نیشابور افتتاح شد

یعقوبعلی نظری در مراسم افتتاح کارخانه مس «معدن در کاو توس» در شهرستان نیشابور افزود: باید نیازهای صنایع وابسته به معادن در خراسان رضوی بر طرف شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی؛ نماینده عالی دولت سیزدهم در خراسان رضوی افزود: حدود هزار معدن در خراسان رضوی وجود دارد که ۵۰ درصد آن راکد است و با تلاش در چند ماه گذشته برخی از آنها تعیین تکلیف شدند و ما بقی هم به زودی مشخص خواهد شد.


نظری ادامه داد: خراسان رضوی از نعمت معادن برخوردار است و زنجیره کشف، فرآوری و بهره‌برداری معادن در استان باید تکمیل شود.


استاندار خراسان رضوی گفت: رهبر انقلاب اسلامی بر موضوع معدن تاکید بسیار دارند تا به عنوان جایگزین نفت در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد.


نظری افزود: هر کاری معایب و محاسنی دارد و تلاش میشود عیوب کار در کمترین حد هم خود باشد و به عنوان یک وظیفه اجتماعی و با همیاری خود مردم به عنوان ید واحد سعی در کاهش عارضه ها داشته باشید.


استاندار خراسان رضوی بیان کرد: هر اقدامی در تولید و رونق اقتصادی استان از نظر ما ارزشمند است معدن موضوع تعیین کننده جریان اقتصادی استان خراسان رضوی است.


معدن این کارخانه به صورت پله ای و روباز است که مس کاتد با عیار ۹۹.۹۹ درصد را تولید کرده و نیاز صنایع استان را به صورت کامل تامین می‌کند.


این کارخانه ظرفیت تولید ۲ هزار تن را دارد که با احتساب فعالیت معدن و کارخانه فرآوری امکان اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر و غیر مستقیم ۱۵۰ نفر را فراهم آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha