افتتاح مرکز ویژه بیماران دیالیز و تالاسمی در شهرستان قلعه گنج

به مناسبت هفته دولت آئین افتتاحیه مرکز مجهز خدمت رسانی به بیماران تالاسمی و دیالیز در محل بیمارستان شهدای قلعه گنج با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار کرمان، نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، فرماندار و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی بیگ‌ زاده معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری کرمان در این همایش، گفت: وجود اراده قوی و همت بلند برای راه‌اندازی این مرکز دیالیز قابل مشاهده است و جای تشکر دارد.


وی همچنین در بازدید از این مرکز با چند نفر از بیماران مرکز دیالیز که از مرکز شهر و منطقه رَمِشک شهرستان قلعه‌ گنج برای دریافت خدمات در آنجا حضور داشتند، گفتگو کرد.


علی‌ اصغر خیرخواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، نیز گفت: مرکز خدمات ‌دهی به بیماران تالاسمی و دیالیز قلعه گنج با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال با مشارکت راه‌ اندازی شده است.


وی افزود: ساختمان این مرکز خیرساز است و تجهیزات نیز با ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه تامین گردیده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ادامه داد: در برنامه های آتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درصدد هستیم، طرح های نیمه تمام در حوزه این دانشگاه را تکمیل کنیم، که به زودی این کار انجام خواهد شد.


منصور شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان کرد: امیدواریم جنوب استان کرمان به جایگاه مناسب در خدمات سلامت دست یابد.


وی افزود: پیگیری های مستمر در وزارتخانه بهداشت برای حل مشکلات حوزه سلامت منطقه خواهیم داشت که در همین راستا هفته آینده جلسه ای در وزارتخانه برگزار می شود.


شایان ذکر است، بیماران تالاسمی قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قبل از این برای دریافت خدمات تالاسمی به شهرستان‌های کهنوج و جیرفت مراجعه می کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha