استاندار خراسان جنوبی:فعالیت گروه‌های جهادی زمینه ساز افزایش سرمایه اجتماعی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: فعالیت گروه‌های جهادی سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به دولت را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت صبح امروز در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی در خراسان جنوبی اظهار کرد: اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس یادآور حضور مقام معظم رهبری بعد از زلزله سال ۴۷ در این شهرستان است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مدیران باید یک مشاور جهادی برای تسهیل کار گروه‌های جهادی داشته باشند، بیان کرد: با مدیریت جهادی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

قناعت با بیان اینکه همه ما علاقمند به تشکیل دولت کریمه هستیم، افزود: تشکیل یک دولت کریمه با کار و تلاش جهادی همراه با نیت خالصانه و گره گشایی از امور مردم برای رضای خدا میسر می‌شود.

وی گفت: برای اینکه یک دولت کریمه تشکیل دهیم، اعضای آن دولت باید سالم، پاک، باتقوا و علاقمند به کار جمعی باشند.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه دولت حضرت مهدی (عج) مصداق کامل یک دولت کریمه است، اظهار کرد: ما باید زمینه سازی برای تشکیل آن دولت باشکوه مهدوی را داشته باشیم.

قناعت گفت: ما جز با کار جهادی و انقلابی نمی‌توانیم کارها را به سامان رسانده و مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در انجام کارها با محدودیت‌های اداری و … رو به رو هستند، بیان‌کرد: در این بین گروه‌های جهادی با سرعت بخشیدن به کارها یاور و کمک کار خوبی برای دولت هستند.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با تشکیل دولت سیزدهم بدنه دولت به سمت فعالیت‌های جهادی کشیده شده است، گفت: در حال حاضر فضای کشور برای کار و تلاش بسیار مناسب و مطلوب است.

قناعت اظهار کرد: کار و تلاش گروه‌های جهادی در روستاها بی شک اعتماد و امید در جامعه را تقویت کرده و حتی در حوزه اقتصادی گره گشاء است.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های جهادی سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد، یادآور شد: تلاش جهادگران فاصله بین دولت و مردم را کاهش می‌دهد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: سفرهای کارشناسی و تخصصی هیأت دولت به استان‌ها از دیگر اقداماتی است که اعتماد مردم به نظام را افزایش می‌دهد و از این نظر حائز اهمیت است.

قناعت در توصیه به گروه‌های جهادی یادآور شد: هر چند وظیفه ما در دولت تسهیل کار گروه‌های جهادی است ولی جهادگران در کارهای خود معطل دستگاه‌های اجرایی نشوند.

وی با اشاره به برخی از محرومیت‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی در مقایسه با بسیاری از استان‌های کشور از محرومیت‌های زیر ساختی رنج می‌برد ولی با این شرایط مردم نجیب این دیار در کمک‌های معنوی و خیرخواهانه رتبه اول را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha