تلاش مسئولان و استاندار خراسان جنوبی در راستای کاهش محرومیت

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه‌های جهادی باید خدماتی که به مردم می‌رسانند را اطلاع رسانی کنند، گفت: مسئولان استان و استاندار در تلاش‌ هستند تا با پیگیری‌هایشان از محرومیت استان کاسته شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سردار محمدرضا مهدوی ظهر امروز در مراسم آغاز رزمایش بزرگ جهاد دامپزشکی‌ با بیان اینکه اجلاسیه ملی جهادگران فردوس فرصتی برای خدمت‌رسانی به مردم محروم و منتفع شدن از خدمات است اظهار داشت: شاید بحث و روز گروه‌های جهادی در تقویم ملی خالی بود که با بررسی‌های به وجود آمده بهترین روز 13 شهریورماه سالروز زلزله فردوس و حضور مقام معظم رهبری در این حادثه است.

وی بیان کرد: سال 1347 در زلزله فردوس دولت وقت که رژیم طاغوت بود هیچ کمکی به مردم زلزله‌زده نکرد و حتی اگر کمکی انجام می‌شد را برگشت می‌دادند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: مقام معظم رهبری چند روز پس از زلزله در حالی که هیچ مسئولیتی نداشتند با جمعی از طلبه‌ها به این منطقه آمده و با کمک‌های مردمی که به این منطقه منتقل شد حدود دو ماه در این منطقه خدمت‌رسانی داشتند.

وی به مقایسه خدمات دولت قبل و بعد از انقلاب به مردم اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اگر حادثه‌ای رخ می‌داد رژیم طاغوت به مردم کمک نمی‌کرد، اما بعد از انقلاب خدمات‌رسانی به مردم بسیار خوب و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود برای نمونه می‌توان به حادثه خروج قطار از ریل در طبس اشاره کرد که در کوتاه‌ترین زمان مسئولان استانی و کشوری در منطقه حضور یافته و خدمت‌رسانی کردند.

مهدوی به جهاد تبیین اشاره و عنوان کرد: از گروه‌های جهادی درخواست می‌شود اقداماتی که در راستای محرومیت‌زدایی انجام می‌شود بیان و به اطلاع مردم برسد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان استان و استاندار برای کاهش محرومیت استان تلاش می‌شود.

وی افزود: از گروه‌های جهادی درخواست داریم این رزمایش‌ها و فعالیت‌های جهادی مختص به چند روز نباشد و در تمام سال ادامه‌دار باشد تا مردم بیش از این از وجود گروه‌های جهادی بهره ببرند.

خراسان جنوبی دارای طولانی‌ترین‌ مرز مشترک با کشور افغانستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای طولانی‌ترین‌ مرز مشترک با کشور افغانستان است و گروه‌های جهادی در این مرز حاضر خواهند شد.

جعفری خطاب به گروه‌های جهادی افزود: با حضور در مناطق کم برخوردار استان، در کنار جهاد اقتصادی، جهاد تبیین را نیز مدنظر داشته باشند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار واحد دامی در استان وجود دارد و صنعت دام استان در کشور حرف برای گفتن زیاد دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: این در حالی است که هزینه تولید در این استان به دلیل فاصله طولانی با مرکز استان، خشکسالی های طولانی و کاهش راندمان بهره‌وری بسیار بالا است.

وی با اشاره به حضور جهادگران دامپزشکی در استان اظهار کرد: در رزمایشی که به این‌ منظور از امروز آغاز می‌شود 160 گروه جهادی در 115 منطقه از 11 شهرستان به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

جعفری عمده فعالیت‌های این گروه‌های جهادی شامل واکسیناسیون، سم‌پاشی، ضدعفونی، درمان و آموزش‌های ترویجی دانست و گفت: 177 هزار و 569 راس دام در این رزمایش تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: گروه‌های جهادی دامپزشکی از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان، تهران، قزوین و خراسان‌جنوبی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha