اجلاسیه ملی جهادگران فرصتی برای مرور خدمات ارزنده جهادگران است

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه ملی جهادگران، فرصتی قیمتی برای مرور خدمات ارزنده جهادگران است

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا مهدوی در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند:«ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.» اظهار داشت:تکانه های بیش از اندازه گهواره زمین در شهریور سال 1347 سبب شد تا تن زمین فردوس خراسان جنوبی نیز به شدت بلزرد زمین و هر آن چه بر روی آن است بر سر ساکنان این سرزمین آوار شود و علاوه بر ویرانی های بسیاری جان هزاران نفر را نیز بگیرد.

وی افزود:خشم بیش از اندازه طبیعت در این برهه از تاریخ معاصر سبب شد تا آن ها که جان سالم از این رخ داد طبیعی به در برده بودنده و آن هایی که تن بی جانشان زیر آوار مانده بود به مدد شان آمده و التیام بخش دل های چاک چاک ها و خانه های آوارشان باشد به همین واسطه عده ای از طلاب حوزه علمیه مشهد به رهبری یک طلبه جوان با نام سید علی خامنه ای پا به این میدان جنگ زده طبیعت گذاشتند تا مرهمی بر زخم های زلزله زدگان باشند و جای خالی کمک های دولتی را پر کنند.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: آن ها در این منطقه پایگاه امدادی روحانیت را بنا نهاده و با استقرار این پایگاه علاوه بر این که روحی تازه در کالبد بی جان زلزله زدگان فردوس دمیده شد شاهد فوج فوج کمک های مردمی نیز به این منطقه بودیم.

سردار مهدوی گفت: این اقدام خیرخواهانه جهادگران روحانی زمینه را برای استفاده از گروه های مردمی در مدیریت و برنامه ریزی گروه های امدادی آن هم به هنگام نیاز و وقوع حوادث فراهم آورد و زمینه ساز شکل گیری گروه های جهادی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز برای کمک و مدد رسانی در برهه مختلف شد.

وی بیان کرد: بنیان گذاری این اقدام بی نظیر جهانی رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران در شهریور سال 1347 سبب شد تا در این برهه از تاریخ معاصر ایران زمین نیز شاهد جوشش و امداد رسانی گروه های جهادی متعدد از جوانان مستعد و کار بلد آن هم با تاسی از راه رهبر خویش آن هم با روحیه ای انقلابی و جهادی در دورترین و محروم ترین نقاط جمهوری اسلامی ایران باشیم و این مجاهدت ها بی دریغانه جهادگران در برهه ها و عرصه های مختلف زمینه ساز صدور گفتمان خدمت رسانی، زدودن چهره محرومیت از روستاها، غنی سازی اوقات فراغت و... شده و شده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: هیچ شکی نیست که اجلاسیه ملی جهادگران، فرصتی ست قیمتی برای مرور خدمات ارزنده جهادگران و البته یادآوری نقش حضور پایگاه امدادی روحانیت در شروع حرکت های جهادی.

سردار مهدوی ضمن قدردانی از همه بزرگوارانی که در فرمانداری، نهاد امامت جمعه و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فردوس، دستگاه های اجرایی، نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی، حوزه های علمیه، صدا و سیما، اصحاب رسانه و ... با تعامل و همبستگی در برپایی این گردهمایی ملی نقش داشته اند، امید آن دارم که این اجلاسیه بتواند نام فردوس و خراسان جنوبی را در تاریخ این مرز و بوم ماندگار نماید.

اجلاسیه جهادگران، یک رویداد ملی بزرگ به میزبانی خراسان جنوبی

فرماندار فردوس گفت: اجلاسیه جهادگران، یک رویداد ملی بزرگ به میزبانی خراسان جنوبی است که نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

روشن ظهر امروز با بیان این مطلب، به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برپایی این اجلاسیه اشاره و خاطرنشان کرد: برنامه های مربوط به اجلاسیه ملی جهادگران از مدت ها قبل وارد فاز عملیاتی شده و فردا با حضور مهمانان کشور به سرانجام خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر مهمانانی ویژه از مدیران ارشد کشوری برای حضور در اجلاسیه و مراسم افتتاح و کلنگ زنی برخی پروژه های مربوط به این مراسم، تصریح کرد: حدود هزار نیروی جهادگر هم در این اجلاسیه حضور خواهند داشت.

فرماندار فردوس با اشاره به برنامه های متنوعی که برای این اجلاسه پیش بینی شده، گفت: آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از برخی پروژه های شاخص شهرستان فردوس و استان از جمله این برنامه ها می باشد.

روشن متذکر شد: برنامه های اصلی اجلاسیه، با استقبال استاندار، معاونین استانداری و جمعی از مدیران استانی از مهمانان کشوری در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به طور رسمی آغاز می شود.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با حضور مهمانان کشوری، این اجلاسیه، نتایج خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha