تجلیل از 15 تعاونی فعال و برتر شهرستان بیرجند

15 تعاونی فعال و برتر شهرستان بیرجند با حضور فرماندار بیرجند و مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، علی فاضلی فرد، فرماندار بیرحند ظهر امروز در جلسه تجلیل از تعاونی های فعال و برتر شهرستان بیرجند با بیان اینکه برای اقتصاد در دنیا سه الگو تعریف شده که شامل بخش خصوصی، تعاون و بخش دولتی است، اظهار داشت: در کشور ما هر سه الگو از ابتدا فعالیت داشته و در دهه گذشته تعاونی ها از رونق و جایگاه خاصی برخوردار بودند که امروز باید توجه ویژه شود.

وی به تقویت تعاونی ها اشاره کرد و گفت: تأکیدات دین مبین اسلام، اسناد بالادستی و توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در حوزه تعاون داشتند در آن تقویت تعاون دیده شده است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: اما آن چیزی که در عمل در بخش تعاون تا به امروز اجرایی‌شده با ظرفیت‌ها متفاوت است.

فاضلی فرد، گفت: در بسیاری از موارد، دولت برای حمایت از بخش غیر دولتی امتیازات و حمایت هایی را در نظر میگرد و ارائه می‌کند که این حمایت برای تعاونی‌ها بیشتر از بخش غیر تعاونی است.

وی به رسیدگی مشکلات حوزه تعاون شهرستان بیرجند اشاره کرد و افزود: از مسئولان و مدیران تعاونی‌ها درخواست می شود در نشست ویژه و تخصصی هر یک از تعاونی ها، مشکلات بخش تعاون و سرمایه گذاری در این بخش را بررسی و زمینه توسعه تعاونی‌ها را در شهرستان فراهم کنند.

حمایت از شرکت های تعاونی، اولویت و مورد تاکید دولت سیزدهم

فرماندار بیرجند پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت برای تامین تمام یا بخشی از آورده شرکت‌های تعاونی که اعضای آن جز سه دهک اول درآمدی جامعه باشند را ضروری دانست.

فاضلی فرد تصریح کرد: بانک ها هنوز روال گرفتن تسهیلات را برای تعاونی ها تسهیل نکرده اند که باید روند کار به نفع تعاونی ها تغییر کند.

فعالیت یک هزار و 16 تعاونی در خراسان جنوبی

غلامرضا اشرفی، مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی در این جلسه با بیان اینکه یک هزار و 16 تعاونی فعال در استان داریم، اظهار داشت: این تعاونی ها در حوزه های صنعت، خدمات، کشاورزی در تمامی نقاط استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به تعاونی های جدید در خراسان جنوبی گفت: طی یکسال گذشته 42 تعاونی جدید در بخش تولید و صنعت و مسکن و کشاورزی در خراسان جنوبی با رویکرد دانش بنیان تشکیل شده و در این زمینه 816 فرصت شغلی جدید در بخش تعاونی استان ایجاد شده است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی به موضوع صادرات اشاره کرد و افزود: توجه به صادرات و صادرات محوری تولیدات تعاونی ها یکی از مهم ترین موضوعات است و قریب به 15 میلیون دلار تعاونی های خراسان جنوبی طی یکسال گذشته صادرات داشته اند.

اشرفی با بیان اینکه تاکنون 36 تعاونی در استان اقدام به ثبت برند کرده اند، ادامه داد: این موضوع می تواند افق و آینده روشنی برای تعاونی های الگو و موفق ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه امروز دولت انقلابی و مردمی روی کار آمده است، اظهار داشت: تجمع قوای سه گانه کارآمد امروز نعمتی خدادادی است که با استفاده از این فرصت امروز به اجرای قانون اساسی بپردازیم.

در پایان از 15 تعاونی فعال و برتر شهرستان بیرجند تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha