بهره برداری از ۱۰۰ طرح کشاورزی و دامپروری در استان کرمان

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، در تشریح عملکرد این سازمان در هفته دولت، گفت: به مناسبت هفته دولت ۱۰۰ طرح کشاورزی و دامپروری با ایجاد ۸۶۹ فرصت شغلی و با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و یا در دست بهره برداری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر خیراندیش، گفت: در هفته دولت سال جاری ۱۰۰ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان کرمان با ایجاد ۸۶۹ شغل و هزینه کرد بیش از ۲۴۳۳ میلیارد ریال که بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، به بهره برداری رسیده و می رسد.

وی افزود: از ۱۰۰ طرح کشاورزی و دامپروری افتتاح شده در استان کرمان در هفته دولت ؛ ۷۳ طرح آب و خاک، ۹ طرح دامپروری، ۳ طرح شیلات، ۹ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۶ طرح تولیدات گیاهی است.

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: ۷۳ طرح آب و خاک با اعتباری بیش از ۶۰۵ میلیارد ریال، که بیش از ۳۱۴ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است به پایان رسیده و شامل ۴۰ طرح اجرای سیستم های نوین آبیاری، ۲ باب استخر ذخیره، ۲۱ طرح انتقال آب، مرمت ۹ رشته قنات و یک طرح تسطیح لیزری زیر حوزه سد بافت می باشد.

خیراندیش اظهار کرد: یکهزار و ۳۴۳ هکتار از اراضی و باغات استان به سیستم نوین آبیاری با هزینه کرد اعتباری بیش از ۵۴۷ میلیارد ریال مجهز شده که قریب ۲۵۹ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است و در ۴۰ باغ و مزرعه استان اجرا شده است.

وی ابراز داشت: همچنین دو باب استخر ذخیره با ۲۳۵۶ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۲۱ طرح کانال انتقال آب به طول قریب ۱۱ کیلومتر با اعتبار دولتی قریب ۲۹ میلیارد ریال و ۹ طرح اصلاح و لایروبی قنوات استان به طول قریب ۴ کیلومتر و اعتبار دولتی قریب ۱۳ میلیارد ریال و تسطیح اراضی لیزری پایین دست زیر حوزه سد بافت در سطح ۱۳۰ هکتار با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال، از جمله طرحهای افتتاحی آب و خاک در این هفته بود.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: ۹ طرح دامپروری با هزینه کرد بیش از ۹۹۵ میلیارد ریال با ایجاد ۴۳ شغل در سطح استان، شامل: ۳ طرح مربوط به پرورش گاو شیری با افزایش ظرفیت ۴۸۰ راس و تولید سالانه ۱۹۳۰ تن شیر، ۳ طرح پروار بندی گوسفند با ظرفیت ۱۳۰۰ راس، راه اندازی سالن دوم مرغداری ۱۰هزار قطعه ای، توسعه مرغ تخمگذار ۱۰۰هزار قطعه ای، یک طرح پرورش بلدرچین با ظرفیت ۱۰۹ هزار قطعه و سه طرح پرورش آبزیان با ظرفیت تولید ۱۶ تن گوشت سفید سالانه نیز در این ایام الله به بهره برداری رسید.

خیراندیش اذعان داشت: ۹ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی شامل ۵ واحدصنعتی سردخانه و بسته بندی با ظرفیت نگهداری سالانه ۹۲۰۰ تن خرما، یک کارخانه خوراک آبزیان ۲۰۰ تنی، یک طرح فرآوری پسته به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن، یک واحد بسته بندی خشکبار ۵۰۰۰ تنی و یک واحد تولید پودرهای نوشیدنی گیاهی با ظرفیت یک تن در روز می باشد، که با هزینه کرد قریب ۶۰۰ میلیارد ریال که ۵۰ میلیارد ریال آن از تسهیلات بانکی است افتتاح و به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح ها ۱۲۸ شغل ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۶ طرح گلخانه شامل ۵ گلخانه سبزی و صیفی در سطح بیش از ۲۰ هزار مترمربع و یک مزرعه پرورش گیاهان داروئی در سطح ۷ هکتار با هزینه کرد بیش از ۲۱۹ میلیارد ریال اجرا و سبب اشتغالزایی جهت ۵۴ نفر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha