رئیس تعاون شهرستان فردوس: صادرات 60 هزار دلاری تعاونی های فردوس

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس به صادرات کالا توسط تعاونی ها اشاره کرد و گفت: تعاونی های فردوس در یکسال گذشته 60 هزار دلار صادرات مستقیم و غیر مستقیم داشته اند.

حمیدرضا صولتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون 8 تعاونی با عضویت 56 نفر و اشتغال 139 نفر و سرمایه چهار میلیارد ریالی تشکیل شده است که بیشتر در حوزه صنعت هستند.

وی به صادرات کالا توسط تعاونی ها اشاره کرد و افزود: تعاونی های فردوس در یکسال گذشته 60 هزار دلار صادرات مستقیم و غیر مستقیم داشته اند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس تصریح کرد: در راستای نظارت بر تعاونی ها 44 مورد نظارت بر مجامع تعاونیها انجام شده و همچنین یکی از تعاونیهای شهرستان که گردش مالی بالایی داشت مورد حسابرسی قرار گرفت.

صولتی در خصوص تشکیل تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی، اظهار داشت: در راستای تبدیل شهرستان فردوس به شهر کار در خانه بزودی شرکت تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: بدین منظور با کمک دستگاه های اجرایی 1500 نفر از فعالین حوزه های مختلف در شهرستان شناسایی و در کنار این طرح از پشتیبانان مشاغل خانگی با پرداخت تسهیلات حمایت شده است که امسال پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه مشاغل خانگی این شهرستان تخصیص که امیدواریم با جذب از محل اعتبارات شناوراستان این رقم به ۷ میلیارد تومان برسد.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه مشاغل خانگی به ۵۶ طرح بالغ بر ۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: این طرح ها زمینه اشتغال ۱۳۹ نفر را فراهم کرده اند.

صولتی تصریح کرد: از 11 تعاونی برتر استان امسال طبق اعلام وزارت دو تعاونی از شهرستان فردوس انتخاب شده اند.

وی تعاونی های فعال شهرستان را ۵۸ مورد عنوان کرد و گفت: در فردوس ۸۶ تعاونی غیر فعال و ۲۵ تعاونی در حال تعیین تکلیف داریم که در رسته های صنعت و خدمات فعالیت دارند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس ادامه داد: دستگاه های اجرایی شهرستان برای تثبیت اشتغال و ایجاد اشتغال طرح های صنعتی از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان تسهیلات به بانک ها معرفی که از این میزان ۴۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

صولتی تصریح کرد: تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته ۷۵۳ نفر بوده که ۹۷3 نفر در سامانه ثبت و 128 درصد تحقق تعهد اشتغال شهرستان انجام و از ابتدای سال جدید نیز 24 درصد تعهد شهرستان در این حوزه محقق شده است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۶۱ مورد بازرسی در راستای اجرای قوانین و مقررات کار از واحد های تولیدی و صنعتی شهرستان صورت گرفته است، افزود: ۱۲۵ دادخواست در مراجع حل اختلاف این اداره مورد بررسی قرار گرفته است که با تلاش های صورت گرفته، ۵۵درصد در هیات تشخیص و 10 درصد در هیات حل اختلاف به سازش رسیده اند و در یک سال گذشته تقاضای ۱۳۳ نفر درخصوص بیمه بیکاری در کمیته دونفره بیمه بیکاری موافقت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha