زنجان رتبه چهارم تولید گندم کشور را کسب کرد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشاورزان زنجانی رتبه چهارم کشوری در رشد تولید گندم در سال زراعی ۱۴۰۱ کسب کردند .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، ولی اله زمانی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم استان زنجان نسبت سال گذشته افزایش داشته است، افزود: به همت و اراده جمعی کشاورزان تلاشگر استان موفق شدیم رتبه چهارم رشد تولید محصول راهبردی گندم را در کشور کسب کنیم.

وی با بیان اینکه بالاترین رشد تولید گندم کشور، به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و زنجان ،که تولید آن‌ها در مقایسه با سال گذشته ۳ تا ۵ برابر شده است، اظهار داشت: بعد از این استان زنجان، به ترتیب استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مرکزی، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، کرمان و گیلان در رتبه های بعدی قرار دارند که از بیشترین رشد تولید نسبت به سال ۱۴۰۰ برخوردار بوده‌اند.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید تضمینی فعال است، افزود: بیش از ۲۰۵ هزارتن گندم کشاورزان که در سال زراعی ۱۴۰۱ برداشت کرده اند خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان واریز می شود.

ولی اله زمانی بیان کرد: میزان نیاز مصرفی سالانه استان زنجان از گندم خریداری تامین شده است و گندم مازاد بر نیاز خریداری شده در یک عملیات هماهنگ از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به سایر استان های کشور برای اختلاط و ارتقای کیفیت آرد و نان سایر هموطنان منتقل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha