عدم سوخت رسانی به صنایع و گلخانه های گازرسانی شده

استاندار کرمان در کمیسیون مبارزه با قاچاق سوخت و کالای استان، گفت: صنایع و گلخانه هایی که گازرسانی برای آنها انجام شده است، نباید سوخت مایع دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدمهدی فداکار در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان، اظهار کرد: قاچاق به هر دلیلی آسیب زننده است و تفاوتی نمی‌ کند قاچاق به داخل یا خارج از کشور باشد.

وی با بیان اینکه حداقل ضرر قاچاق این بوده که عوارض مربوطه پرداخت نمی شود، بدون برنامه است و به تولید کشور آسیب وارد می‌ کند، افزود: قاچاق سوخت گرفتاری ها و مشکلات بیشتری برای کشور ایجاد می کند و باید مراقبت بیشتری داشته باشیم.

استاندار کرمان، ابراز داشت: اقدامی که در برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه صورت گرفته باید ادامه یابد و اصناف نیز همکاری داشته باشند؛ اینکه برخی سودجویی می‌ کنند، نباید به تمام صنف ارتباط داده شود.

فداکار، تعیین تکلیف سریع اموال تملیکی را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: قاچاق سوخت متاسفانه از استان ها و شهرهای مرزی به شمال استان نیز کشیده شده و این مسئله ما را با چالش مواجه کرده و باید هر چه سریعتر جلوی آن را بگیریم.

وی، عنوان کرد: متاسفانه خرید و فروش سوخت به راهی برای درآمدزایی تبدیل شده است، اما دلیلی ندارد که عده‌ ای از اموال عمومی به این شکل سوء استفاده کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در برخورد با قاچاق سوخت چند حوزه باید رسیدگی صورت گیرد، گفت: اولین مسئله برخورد شرکت نفت با جایگاه های متخلف و دارای اشکال است. گاها خرید و فروش در برخی از شیفت‌ های جایگاه‌ ها دیده می‌ شود و رصد این مسئله نیز به عهده شرکت نفت است.

فداکار، تصریح کرد: بسیاری از جایگاه ها پایش تصویری دارند، ضمن اینکه از روی مصرف‌ ها و تراکنش ها نیز می‌ توان به موارد غیرطبیعی پی برد.

وی بر رصد کارت‌ های سوخت نیز تاکید و تصریح کرد: راهداری های شمال و جنوب بحث پیمایش کامیون ها و اتوبوس‌ ها را حتما با دقت انجام دهند. وضعیت کامیون ها و خودروهایی که سوخت دریافت می‌ کنند تا یک ماه آینده باید مشخص و گزارش آن ارائه شود.

استاندار کرمان بیان کرد: بحثی درباره اصلاح قیمت سوخت نیست، اما باید وضعیت کنونی مدیریت و جلوی قاچاق گرفته شود، تا نه با کمبود سوخت مواجه شویم و قاچاق به رویه‌ ای تبدیل نشود.

فداکار ابراز داشت: گلخانه هایی که گازرسانی به آنها صورت گرفته موظف هستند که نسبت به استفاده از گاز برای تامین سوخت خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: به هیچ‌ وجه گلخانه هایی که گازکشی برای آنها صورت گرفته، سوخت داده نشود و باید اطلاع‌ رسانی ها نیز از الان و قبل از شروع کشت صورت گیرد که جای گلایه‌ مندی نباشد.

استاندار کرمان، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان حتما نسبت به سوخت گلخانه ها، تراکتورها و دستگاه‌ های کشاورزی نظارت و ارزیابی کنند، ضمن آنکه صنایع و شهرک‌های صنعتی هم که گازرسانی به آنها صورت گرفته و قابل استفاده است، نباید سوخت داده شود.

فداکار، یادآور شد: سازمان‌ های مربوطه برای جلوگیری از قاچاق سوخت باید پیگیری داشته باشند و در صورتی دستگاه امنیتی ورود می‌ کند که دستگاهی کم کاری کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha