فراهم شدن زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر در معدن خمرود با ورود دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از معدن خمرود شهرستان زرند، گفت: با پیگیری های دستگاه قضایی استان کرمان در حل مشکلات این معدن، با بهره برداری از آن، زمینه اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان‌؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی که به منظور در جریان قرار گرفتن مشکلات معدن خمرود، به زرند سفر کرده بود، در حاشیه بازدید از این معدن، گفت: با پیگیری های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استانداری کرمان، در جهت رفع مشکلات موجود در زمینه بهره برداری از معدن خمرود تلاش خواهیم کرد و با فعالیت این معدن، زمینه اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

وی افزود: ارتقاء سطح ایمنی معادن و حفظ سلامت و امنیت جانی کارگران بایستی در اولویت کاری مدیران معادن باشد و این امر در معدن خمرود نیز باید در اولویت قرار گیرد.

مقام عالی قضایی استان کرمان در ادامه، بیان کرد: با توجه به سختی کار در معادن، رسیدگی به مطالبات کارگران نیز مورد تاکید است و دستگاه قضایی نیز در این مسیر پشتیبان نیروهای فعال در جبهه اقتصاد و تولید کشور و استان خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، تصریح کرد: در جریان بازدید از حوزه قضایی شهرستان کوهبنان، به دلیل اطلاع از مشکلات موجود در معدن خمرود، بازدیدی از این معدن داشته ایم و مقرر شد مشکلات موجود این معدن که منجر به تاخیر در بهره برداری از آن شده بود، در ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید طرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش می شود که فرصت مناسب در اختیار پیمانکار این معدن قرار گیرد، تا در آینده ای نزدیک عقب ماندگی ها را جبران کرده و این معدن را به عرصه بهره برداری رسانده و ذغالسنگ آن در اختیار صنعت استان قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha