کتاب هایی که روایتگر خاطرات مادران و همسران شهدا هستند

با حضور سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، آئین رونمایی از ۵ جلد عنوان کتاب روایت قصه همسران و مادران شهدا در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مریم السادات طباطبایی در جلسه شورای راهبردی زنان در دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامی و حماسه دفاع مقدس نتیجه ایثار و پایمردی بسیاری از شیر مردان و شیر زنان این مرز و بوم بوده است و امروز ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ ارزشی در سطح جامع بنیان و نهادینه شده است.

وی در ادامه افزود: هنوز یادمان نرفته است چه بسیار مادران سلحشوری بودند که با تربیت اولاد صالح و معرفی آنان به مراکز بسیج جهت اعزام به جبهه، قوت قلبی برای مسئولین در زمان جنگ بودند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، اظهار داشت: تک تک ما موظفیم در مسیری که خدا جلوی ما قرار داده تا زمانی‌ که عهده دار این وظیفه هستیم، بهترین خدمات را به خلق ارائه دهیم.

طباطبایی با تاکید بر اینکه بانوان همواره از ارکان مهم جامعه به شمار می روند، افزود: اگر بانوان نباشند، استحکام خانواده دچار لرزش خواهد شد، لذا وظیفه مادران وظیفه انبیاست و هر دو وظیفه تربیت را بعهده دارند.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط با شهدا و انس با شهدا برکات زیادی در زندگی شامل حال انسان خواهد شد، لذا باید بحث شهدا را جدی گرفته و در راه شناساندن شهدا به نسل جوان و احیای ارزش‌ ها تلاش کنیم.

سرهنگ مهدوی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نقش مشارکت‌ های زنان در دوران دفاع مقدس گفت: نقش زنان در دوران مقدس بر کسی پوشیده نیست و تاکنون این نقش ادامه دارد.

شایان ذکر است: در این مراسم از ۵ جلد عنوان کتاب به نام‌ های «به رنگ خدا»، «دختر دبیرستان آزادی»، «فصل عسل»، «نفر چهارم» و «دو خواهر، دو رزمنده» که قصه همسران و مادران شهیدان را روایت می‌ کند؛ رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha