ایمنی نسبی جامعه نسبت به آنفلوانزا کاهش یافته است

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌ های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان، گفت: با توجه به اینکه در سه سال اخیر همه‌ گیری آنفلوآنزا نداشتیم، ایمنی نسبی جامعه نسبت به این بیماری کم شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی، گفت: چند مورد مشکوک ابتلا به آنفلوآنزا در استان را داشتیم، که خوشبختانه جواب آزمایش آن‌ ها منفی شده است.

وی در تشریح این خبر درباره آخرین وضعیت بیماری های کرونا و آنفلوآنزا در استان افزود: هنوز مورد قطعی ابتلا به آنفلوآنزا در استان نداشته‌ایم اما آزمایش چند نفر از زائرین برگشته از کربلا به تازگی برای تایید یا رد ابتلای آن‌ ها به آنفلوآنزا به آزمایشگاه ارسال شده و جواب آزمایش آن‌ ها تا آخر هفته مشخص خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی چند روز آینده توزیع واکسن آنفلوانزا به صورت گسترده توسط بخش دولتی و خصوصی آغاز خواهد شد و در مرحلۀ اول به دلیل محدودیتی که در تعداد واکسن توزیع شده داریم، اولویت با سالمندان بالای ۶۰ سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای بوده و در مراحل بعد احتمالا برای سایر گروه‌ های سنی نیز واکسن خواهیم داشت.،

دکتر بارونی، تاکید کرد: با توجه به اینکه در سه سال اخیر همه‌ گیری آنفلوآنزا نداشتیم، ایمنی نسبی جامعه نسبت به آنفلوآنزا کم شده است.

وی؛ به زنان باردار، افراد دارای بیماری های زمینه‌ ای و سالمندان توصیه کرد: حتما واکسن آنفلوآنزا را از بخش خصوصی دریافت کنند و هنوز بخش دولت واکسن خود را توزیع نکرده است, اما دستورالعمل‌ های روش توزیع آن ابلاغ شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha