اولین سمپوزیوم مراکز آموزشی درمانی آغاز به کار کرد

اولین سمپوزیوم کشوری فرصت ها و چالش های همگرایی اعتبار بخشی آموزشی و درمانی مراکز آموزشی_ درمانی کلان منطقه ۸ کشور به صورت وبینار و حضوری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مراسم آغاز به کار این سمپوزیوم گفت: امیدوارم با برگزاری این سمپوزیوم، چالش هایی که در زمینه اعتبار بخشی آموزشی و درمانی که با آن مواجه هستیم بررسی شود و مسیر جدیدی برای حل این مشکلات مشخص شود.

دکتر مهدی احمدی‌ نژاد افزود: در سال های گذشته وقتی که بحث اعتبار بخشی درمانی به میان آمد، اجرای آن را به دید یک جریان وقت گیر و در حقیقت بی فایده عنوان می کردند، اما با اجرایی شدن آن نقشه راه در مقابل مجموعه های درمانی و آموزشی ایجاد شد؛ که بر اساس آن می توانستند برنامه عملیاتی اجرایی کنند و به اهداف خود برسند.

وی با بیان اینکه اعتبار بخشی جهانی در ایران بومی سازی شده است، اظهار داشت: خوشبختانه با وجود این برنامه کامل و جامع وضعیت بیمارستان ها بهتر شده است و ما امروز می دانیم برنامه عملیاتی چیست و سنجه های اعتبار بخشی را می شناسیم.

رئیس سمپوزیوم با اشاره به اجرای اعتبار سنجی آموزشی در بیمارستان های آموزشی، گفت: اعتبار بخشی آموزشی قدمت آن به اندازه اعتبار بخشی درمانی نبوده اما با اجرایی شدن آن بسیار ارزشمند بوده است.

آغاز به کار اولین سمپوزیوم مراکز آموزشی درمانی منطقه ۸ در کرمان

دکتر احمدی نژاد یادآور شد: در اعتبار بخش آموزشی بیمارستان های آموزشی زیرساخت های خود را بهینه کردند و بهبود دادند.

دکتر باقری فرد، معاون آموزشی، دکتر کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر کوهپایه زاده دبیر کمسیون ملی اعتباربخشی به صورت مجازی سخنرانی کردند.

شایان ذکر است؛ فرصت ها و تهدیدهای اعتباربخشی مراکز آموزشی-درمانی، چگونگی اجرای اعتباربخشی مراکز آموزشی-درمانی، راهبردها و اقدامات لازم در جهت حل چالش های اعتباربخشی مراکز آموزشی-درمانی موضوعاتی است که در ۴ پنل تخصصی این سمپوزیوم بررسی می شود.

این سمپوزیوم با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی کرمان و جیرفت، کمیسیون ملی اعتباربخشی وزارت بهداشت وسایر دانشگاه های کلان منطقه ۸ در حال برگزاری است./ دانشگاه علوم پزشکی کرمان

آغاز به کار اولین سمپوزیوم مراکز آموزشی درمانی منطقه ۸ در کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha