امام جمعه کرمان: مردم با خروش خود، حمایت خود را از نیروی انتظامی نشان دادند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان؛ گفت: نیروی انتظامی در عین اقتدار مظلوم هستند و این مظلومیت در تلویزیون و فضای مجازی به خوبی قابل مشاهده است و علیرغم تبلیفات منفی فتنه گران؛ مردم در جاهای مختلف کشور با خروش خود پشتیبانی خود را از نیروی انتظامی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه هاب نماز جمعه این هفته شهر کرمان، با تسلیت شهادت امام حسن عسگری علیه السلام و آغاز امامت و تاریخ‌ ساز حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و همچنین سالروز هجرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس؛ گفت: جنگ ترکیبی علیه کشور ما مدت‌ ها آغاز شده و بعضی اوقات حملات این جنگ را می بینیم.

وی با بیان اینکه این جنگ در سه محور سیاسی، اقتصادی و محور فرهنگی خود را نشان می‌ دهد، ابراز داشت: غتشاشگران از یک بحث فرهنگی و ارزشی که دفاع از حقوق انسان است وارد یک ماجرا شدند و اغتشاش و آشوب را در کشور به راه انداختتند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: دشمنان در ادامه جنگ فرهنگی اینهمه اغتشاش و آشوب طی روزهای اخیر به پا کردند اما وقتی دیدند از این موضوع نتیجه نمی گیرند محور تحریم ها و جنگ اقتصادی را شدید کردند.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در موضوع اغتشاشات اخیر بعضی ها ممکن است گول خورده باشند که اگر اینگونه باشد باید برگردند، افزود: اما افرادی سردمدار این اغتشات بودند که باید با آنان برخورد جدی شود زیرا این افراد دنبال ضربه زدن هستند.

خطیب نماز جمعه کرمان؛ تصریح کرد: جنگ فرهنگی خطرناک ترین جنگ است، که نمونه آن را در روزهای اخیر دیدید، اغتشاشگران از یک بحث ارزشی وارد یک ماجرا شدند و صحنه ای را درست کردند و اینهمه اغتشاش و آشوب را به وجود آوردند، که لازم است با آن ها برخورد جدی شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ با بیان اینکه تمام همت دشمن بر آن است که ما را در صحنه سیاست و بین الملل منزوی کند یادآور شد: در حوزه سیاست افسران سیاست و دیپلماسی کشور باید بسیار فعال باشد و در داخل کشور خاص و نخبه‌ ها تحلیل درستی از اوضاع و احوال داشته باشد، در بخش اقتصاد نیز هم سرمایه گذاران هم متخصصان و مهندسان باید این جنگ را جدی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در محور سیاسی جنگ ترکیبی دشمن علیه کشورمان، تمامی همت دشمن این است که ما را در صحنه بین‌ الملل منزوی کند و اجماع عمومی علیه کشورمان به وجود آورد، ادامه داد: در محور اقتصادی این جنگ، آمریکا و هم‌ پیمانان شان تلاش دارند ما را در اقتصاد نیازمند خود نگه دارند که این اتفاق را به زعم خودشان با تحریم و تنگ کردن محاصره اقتصادی انجام می‌ دهند.

امام جمعه کرمان همچنین ضمن تشکر از نیروی انتظامی، تصریح کرد: این نیرو در عین اقتدار مظلوم واقع شد و دیدید که این نیرو چه خدمتی برای تامین امنیت مردم می کند، اما فتنه گران چگونه به این نیروهای خدوم حمله می کنند، که در این راستا از فرماندهان و نیروهای عملیاتی نیروی انتظامی کمال تشکر را داریم و دیدید که مردم در جاهای مختلف کشور با خروش خود پشتیبانی خود را از نیروی انتظامی اعلام کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ همچنین با اشاره به هفته وقف تصریح کرد: وقف یک حکم مسلم دینی و الهی اما با کمال تاسف موضوع وقف دچار مشکلاتی است.


وی با اشاره به اینکه گاهی رسیدگی به پرونده‌های وقف طولانی می شود و حق وقف تضییع می‌ شود؛ اظهار داشت: اگر وقت در جایگاه خود قرار گیرد و به آن توجه شود، بخش قابل توجهی از مشکلات اجتماعی برطرف خواهد شد، در استان پهناور کرمان نزدیک به ۷۰۰ نیت در وقف وجود دارد که غالب آن‌ ها نیت خیر است.


خطیب نماز جمعه کرمان؛ ادامه داد: در کنار زحمات مجموعه ای که در حوزه وقف کار می کنند وقف چند مشکل جدی دارد، اولین مشکل این است که در افکار عمومی توجه لازم به وقف نمی شود از این رو همه باید مدافع وقف باشند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی؛ با اشاره به اینکه دفاع از وقف وظیفه دینی است و با وقف بخش قابل توجهی از مشکلات اجتماعی حل می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌ ها نیز باید بحث وقف را با وسواس و حساسیت رسیدگی کنند؛ زیرا گاهی اوقات پرونده‌های وقف طولانی و حق وقف تضییع می‌ شود.

وی در خاتمه، خاطر نشان کرد: اگر می خواهید این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانید، کشور به استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی نیاز دارد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha