نظام دنبال کمیت ثبت نام شدگان انتخابات نیست؛ بلکه کیفیت مهم است

خطیب جمعه کرمان؛ گفت: نظام دنبال زیاد شدن ثبت نام شونده‌ ها و کمیت نیست؛ بلکه به دنبال کیفیت است؛ بنابراین تاکید داریم تا کسانی که مورد اعتماد مردم هستند و می‌ توانند مسائل را پیگیری و در همان سمت و سو رسیدگی کنند، متقاضی ثبت نام شوند تا به این مهم دست یابند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام عرب پور امروز، ۲۰ مرداد ماه در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی و بیان اینکه کسی که تقوا پیشه کرده و خود را اصلاح کند، خوف و نگرانی نخواهد داشت، گفت: در قرآن انسان‌ ها به لحاظ عقیده و عمل به سه گروه تقسیم شده‌ اند؛ که در آیات مختلفی همچون آیات اولیه سوره بقره به این تقسیم‌ بندی پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه گروه اول انسان‌ های مؤمن و معتقد هستند که در مسیر صحیح و هدایت الهی قرار گرفته‌ اند، اظهار کرد: گروه دوم در مقابل مؤمنان هستند و اعتقادی به معاد، کتاب آسمانی، وحی و پیامبر(ص) ندارند که به کفار مشهور هستند. گروه سوم شجاعت بازگو کردن عقیده خود را ندارند و از سوی دیگر ضعف شخصیت و اراده دارند که این افراد منافقان نامیده می‌ شوند، چراکه هر آنچه به زبان می‌ آوردند در قلب آن‌ ها وجود ندارد و با بهشتیان به نوعی و با کفار به نوعی دیگر خود را نشان می‌ دهند و رفتاری دوگانه دارند.

خطیب جمعه کرمان؛ با بیان اینکه طبق آیات قرآن، منافقان چیزی بر زبان جاری می‌ کنند که در دل به آن باور ندارند، اظهار کرد: منافقان در عقیده خود رفتاری دوگانه دارند. خطر منافقان چه یک فرد باشد و چه یک گروه بیشتر از کفار است؛ لذا جامعه باید این چهره‌ های دوگانه را بشناسد؛ چرا که چنین شخصیت‌ هایی به مراتب خطرشان از کفار بیشتر است و در هر شرایطی تغییر شکل و رفتار متناسب با آن محیط دارند و در قرآن هم آیاتی درباره منافقون داریم که در نماز جمعه هم این سوره خوانده می‌ شود.

حجت الاسلام عرب پور با بیان اینکه در سوره منافقون و آیات دیگری از قرآن به ویژگی منافقین اشاره شده است، افزود: دروغگویی، نشر اکاذیب برای فتنه آفرینی، تظاهر به ایمان و دوستی با کفار، زندگی بدون هدف، انجام عبادت و انفاق به اکراه و... از ویژگی‌های منافقان است.

وی با اشاره به صفت دروغگویی منافقان که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است، بیان کرد: ویژگی دیگر منافقین این است؛ که دوستی به کفار را بیشتر ترجیح می‌ دهند و از طرفی از مؤمنین نفع طلبی دارند و هدف و زندگی مشخصی ندارند و حرف‌ های فریبنده‌ ای بر زبان جاری می‌ کنند و کاری را برای رضایت خداوند انجام نمی‌ دهند و زمانی که انفاقی را انجام می‌ دهند با اکراه است و با رضایت قلبی نیست.

امام جمعه کرمان؛ با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرموده اند؛ دروغ، خلف وعده و خیانت در امانت از صفات منافقان است، گفت: در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس، چنین افرادی بودند که در خدمت صدام بودند و به مملکت و هم میهنان خود خیانت می‌ کردند؛ که به جوانان توصیه می کنم؛ وقایع کشور در دهه ۶۰ را مطالعه کنند، تا بدانند منافقان چه خیانت‌هایی کردند و ملت مقتدر ما، فریب آن‌ ها را نخورد و نخواهد خورد.

حجت الاسلام عرب پور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سایه نظم برنامه‌ها بهتر و استفاده از زمان به خوبی خواهد بود، به ۲۵ محرم که طبق روایتی شهادت امام سجاد(ع) در این روز رخ داده است، اشاره کرد و این روز را گرامی داشت و با اشاره به مسئولیت سخت امامت ایشان در آن زمان، افزود: امام سجاد (ع) در سفر اسارت در کوفه و شام و خطبه‌ای که ایراد کردند، کار بسیار مهمی انجام دادند.

وی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع)، بیان کرد: امام سجاد(ع) چند مسئولیت مهم را برعهده داشت که اولین آن امامت جامعه در شرایط خفقان و نفاق بود. دومین مسئولیت ایشان حفظ عاشورا بود. همچنین در زمان ایشان مردم دچار انحطاط اخلاقی شده بودند و امام سجاد(ع) با تربیت شاگرانی در امور تربیتی کار بزرگی انجام داد. همچنین کتاب صحیفه سجادیه سرشار از نکات تربیتی و اخلاقی است.

خطیب جمعه کرمان؛ با بیان اینکه ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده، گفت: اسلام از روز نخست با حضور نوجوانان و سایر افراد در کنار پیامبر(ص) با مقاومت در مقابل ناآگاهان پیروز بوده است.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه انسان بدون صبوری و ایستادگی نمی‌ تواند پیروز شود، افزود: مقاومت امام حسین(ع) در کربلا بوده که سربلندی و ایثار را برای ایشان و یاران باوفایشان به ارمغان آورده است.

وی تصریح کرد: مقاومت، شرط پیروزی است و اگر شما مردم مقاومت نمی‌ کردید انقلاب پیروز نمی‌ شد و دفاع ۸ ساله این چنین آبرومندانه به پیروز نمی‌ رسید و امروز دشمن در مقابل دست‌ های این جانفداها و مردم صبور، ذلیل و ناتوان است و باید گفت، که ما مدیون همه شهدا به خصوص سردار شهید سلیمانی هستیم.

خطیب جمعه کرمان با گرامیداشت روز شهدای حرم و روز مقاومت، تصریح کرد: اسلام از ابتدا با مقاومت پیروز شد و روز به روز شعاع آن افزوده می‌ شود. مقاومت مسئله بسیار مهمی در پیروزی انسان است. عزت، سربلندی و اسلام نابی که امروز به ما رسیده نتیجه مقاومت و شهادت امام حسین(ع) است و ما از این مقاومت الهام می‌گیریم.

وی به آغاز پیش‌ ثبت‌ نام نمایندگی مجلس نیز اشاره و ابراز کرد: این ثبت‌ نام یک فرصت است و کسانی که شرایط لازم و توانایی خدمت را دارند باید احساس تکلیف کرده و ثبت‌ نام کنند. البته نظام به دنبال کمیت ثبت‌ نامی نیست؛ بلکه کیفیت مد نظر است و در مجلس شورای اسلامی باید متخصصان حضور داشته باشند تا کشور پیشرفت کند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه از هفته گذشته پیش ثبت نام متقاضیان نمایندگی مجلس آغاز شده است که در آن چند نکته وجود دارد، ادامه داد: اولین نکنه قانون جدید انتخابات است که مربوط به پیش ثبت نام است و نکته دوم این است که طی این یک هفته، فرصت خوبی وجود دارد، تا کسانی که در سراسر استان می‌ دانند در مجلس توانایی خدمت دارند، ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: نظام دنبال زیاد شدن ثبت نام شونده‌ ها و کمیت نیست؛ بلکه به دنبال کیفیت است؛ بنابراین تاکید داریم تا کسانی که مورد اعتماد مردم هستند و می‌ توانند مسائل را پیگیری و در همان سمت و سو رسیدگی کنند، متقاضی ثبت نام شوند تا به این مهم دست یابند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص رعایت ۴ نکته در انتخابات امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت گفت: از سرخوردگی و نا امیدی بین جوانان پرهیز کنید و این امر برای مشارکت، همدلی و همراهی همه مردم و دست‌اندرکاران مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که می‌ توانیم انتخابات خوبی داشته باشیم و جوانان پر تلاش را به مجلس بفرستیم، که موفق عمل کنند و جوانان نخبه وارد مجلس شوند.

عربپور در پایان تاکید کرد: تلاش کنیم از هم اکنون به رغم تبلیغات دشمن، انتخاباتی با مشارکت بالا داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha