نماینده ولی فقیه در استان کرمان: بخش هسته ای افتخار بزرگی برای کشور است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان؛ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه هسته ای تصریح کرد: بخش هسته ای کشور و پیشرفت های این حوزه افتخاراتی برای کشور است و هرچه پیش می رویم این دستاوردها پررنگ تر می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان؛ ضمن توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره ای به سخن مولای متقیان؛ گفت: امام علی(ع) فرموده اند، که تقوا دژی محکم و استواری در مقابل همه ناملایمات و ناهنجاری‌ها و تبلیغات مسموم است.

وی در ادامه سلسله مباحث هفته های گذشته درباره خودسازی؛ پرهیز از غرور و غفلت در هنگام پیروزی را مورد تاکید قرار داد و با استناد به آیات قرآن کریم به حمد و تسبیح الهی، افزود: این موضوع به سرعت آبروریزی و تحقیر به دنبال دارد و باید تقوا را جدی گرفته و به لذت‌ های زودگذر و ظواهر فریبنده روی نیاورید؛ چرا که این مهم برای تقویت روح خود انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ با بیان اینکه خودسازی سه گام اساسی دارد، تصریح کرد: صبر و استقامت در مقابل موانع و بدی ها حائز اهمیت است که هر کسی طبق شغل دنیوی خود در برابرش موانع و اشکالاتی ایجاد می‌ شود و حرف‌ های ناراحت کننده‌ ای گفته می شود که با صبر و شکیبایی می‌ توان بر آن‌ ها پیروز شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه پیامبر علیرغم همه تهمت ها و شایعات حساب شده علیه ایشان اما هرگز خم به ابرو نمی آوردند؛ بیان کرد: هر کس می خواهد در خط نبی مکرم اسلام باشد باید گام سوم خودسازی یعنی تسبیح الهی هم داشته باشد.

وی اظهار کرد: قرآن کریم تاکید دارد در سایه تسبیح الهی مقاومت و روحیه قوی در برابر نسبت های ناروا و دروغ ها و تبلیغات منفی نباید شکسته شود و برای ورود به هر صحنه و ماموریتی صبر و حوصله، استغفار و حمد و سپاس خداوند مد نظر باشد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اصل تسبیح و دستور به تسبیح به عنوان گام مهم در خودسازی است، گفت: طبق حدیثی از حضرت علی (ع)، حمد و ستایش خداوند، کلید فزونی فضل و رحمت خواهد بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: پس از ورود به هر کاری باید صبوری نشان داد و طلب غفران کرد و همواره حمد و ستایش خداوند را به عنوان دستور العمل قرآنی از الزامات دانست و مورد توجه قرار داد.

وی عنوان کرد: در آیات متعددی از قرآن کریم آمده است که تسبیح خداوند تعالی باید مداومت داشته باشد و به طور پیوسته انجام شود و از یاد و ذکر خداوند لحظه‌ ای غافل نباید شد.

امام جمعه کرمان با اشاره به توصیه قرآن کریم به تسبیح الهی در آغاز کارها و قبل از ورود به اجتماع و نیز در پایان کارها و بلکه در طول روز و در دل شب و همیشه؛ افزود: دستور به تسبیح الهی در گام سوم خودسازی بسیار مورد تاکید است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان داشت: خود را با استغفار کردن پاک کنید؛ چرا که غرور وغفلت را از آدمی دور می‌ کند و باید در صورت کسب پیروزی مراقب بود که احساس غرور به آدمی دست ندهد و همیشه باید در سایه استغفار بود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید تسبیح و تقدس ذات خداوند را در دستور کار زندگی قرار دهد، گفت: در گام سوم خودسازی باید حمد و تسبیح خداوند را جزء اولویت روزمره قرار داد و باید بدانیم که حمدها و تسبیح‌ها برای تقویت روحی خودمان و برای در امان بودن از ناملایمات زندگی است.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه مقاومت و داشتن روحیه قوی در مقابل بدی‌ ها در سایه تسبیح است، افزود: باید صبور بود و به تسبیح خداوند مشغول شد و ایمان داشته باشیم که خداوند شاهد و ناظر بر اعمال و جبران کننده همه امورات خواهد بود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به پیشرفت های هسته ای کشور گفت: این پیشرفت ها در چند محور قابل تحسین است، نخست اینکه خط ما نمی توانیم را توسط جوانان تکلیف محور کشور و در جریان پیشرفت هسته ای شکستیم و این حوزه توان بالای علمی کشور را به نمایش گذاشت و دانش هسته ای کشور، پوچی ادعاهای نگاه به غرب، دلدادگان به آنان و وابستگی را برملا کر

وی اظهار داشت: دنیا تا جایی که نیازی نداشته باشد، به ما کمکی نخواهد کرد و باید خودمان پیشرفت کنیم و در این زمینه دانش هسته ای روحیه ناامیدی را در کشور شکست و ما را تبدیل به کشوری امیدوار کرد.

امام جمعه کرمان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مد ظله‌ العالی) در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ ای در ۱۴ خرداد، نیز اشاره و بیان کرد: بخش هسته‌ ای ایران برای ما دارای افتخارات بزرگی است که هر چه بیشتر جلو می‌ رویم، بیشتر و بیشتر بر این افتخارات افزوده می‌ شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه هسته ای تصریح کرد: بخش هسته ای کشور و پیشرفت های این حوزه افتخاراتی برای کشور است و هرچه پیش می رویم این دستاوردها پررنگتر می شود.

خطیب جمعه کرمان بیان کرد: ده ها اتفاق در صنعت هسته ای کشور افتاد لذا افراد فعال در جهاد تبیین این موارد را برای مردم توضیح دهند که اکنون در چه جایگاه رفیعی حضور داریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه غربی ها در برخی موارد مستقیم به مسایل کشورها ورود می کنند و اجازه پیشرفت نمی دهند گفت: راهبرد دیگر آنان این است؛ که اگر مستقیم در امور کشورها دخالت نکنند هم آنقدر تبلیغات گسترده ای به راه می‌اندازند که کشورها نمی توانند پیشرفت کنند.

وی اضافه کرد: غربی ها با تبلیغات گسترده، ابتدا پیشرفت های جمهوری اسلامی را انکار می‌ کنند و پس از آن قطعنامه‌ ای علیه این پیشرفت های ما صادر می کنند.

خطیب جمعه کرمان ادامه داد: غربی ها با طرح تقابل علم و دین، ادیان زیادی را زمین گیر کردند و آنان گذاره دین و علم را مقابل یکدیگر قرار می‌ دادند و در تبلیغات خود می‌ گفتند؛ که دین و علم با هم قابل جمع نیست و با همین شعار کلیسا را حذف کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: در کشور ما به همت جوانان انقلابی اتفاقاتی افتاد و پیشرفت در سایه دین رخ داد، به نحوی که دین مدافع جدی علم و پیشرفت های دینی شده است.

وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر در خصوص بحث هسته‌ ای چالش‌ هایی ایجاد شد که پرده از چهره غربی‌ ها برداشت، بیان کرد: برای همه ما محرز شد که نگاه به غرب و دلدادگان به آن‌ ها نشان از پوچ بودن است؛ چون غربی‌ ها و استعمارگران از دو راهبرد استفاده می‌ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه با اشاره به این راهبردها، توضیح داد: راه اول اینکه خود به طور مستقیم ورود می‌ کنند و اجازه پیشرفت به کسی نمی‌ دهند و فناوری آن را به کسی نشان نمی‌ دهند و دوم اینکه وقتی نتوانند کاری انجام دهند، تبلیغات گسترده‌ ای را به راه می‌ اندازند که هیچ کس نمی‌ تواند در این زمینه کاری انجام دهد و پیشرفتی را داشته باشد؛ لذا این‌ ها راهبرد دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی عنوان کرد: شیوه دیگر آن‌ ها باطل کردن تقابل علم و دین بوده است و تاکنون ادیان بزرگی را با این شیوه زمین گیر کردند؛ ولی خدا را شکر به همت جوانان کشور اتفاقی افتاد که نشان دادند که دین مدافع پیشرفت جامعه وکشور است.

وی اظهار داشت: افرادی که در جهاد تبیین فعال هستند؛ لازم است که بطور شفاف و کامل این امور را برای مردم توضیح دهند تا مردم بدانند در چه جایگاه رفیعی قرار گرفته ایم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز شهدای موتلفه و شهید چمران، ابراز داشت: روز تشکیل جهاد سازندگی را در پیش رو داریم که این ارگان برای محرومیت زدایی در روستاها در کنار سپاه که ماموریت حفاظت از دستاوردهای کشور را داشت، شکل گرفت.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان داشت: جهاد در حوزه محرومیت زدایی کارهای بزرگی انجام داده تا به جهاد کشاورزی تبدیل شده است و اکنون تامین بخش بزرگی از غذا و معیشت کشور بر عهده این وزارتخانه است؛ که امید می رود با بسیج امکانات تمام سعی تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم به کار گیرند.

وی با تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (ع) و حضرت علی (ع) بر ازدواج آسان با الگو گرفتن از این بزرگان، تاکید و خاطرنشان کرد: سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در پیش است؛ لذا امیدوارم ازدواج آسان در دستور کار خانواده ها قرار گیرد و تاخیر در ازدواج نیفتد تا این مهم الگویی برای دیگران باشد.

انتهای پیام/


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha