بهبود فضای کسب و کار؛ یکی از مهم ترین عوامل رشد و رفاه اقتصادی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، گفت: فضای کسب و کار یکی از مهم ترین شاخص های زیرساختی اقتصاد است، که رشد سرمایه گذاری، رونق تولید و در نهایت رفاه اقتصادی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر جعفر رودری در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، گفت: مهلت جذب اعتبارات اسناد خزانه سال ۱۴۰۰ استان کرمان، ۳۱ شهریور ماه بود، که بیش از ۹۹,۶ درصد از هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان اسناد خزانه استان در موعد مقرر جذب شد .

ی با اعلام اینکه اعتبارات هزینه ای ابلاغی به استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به گزارش ارائه شده در جلسه قبل تغییری نداشته، خاطر نشان کرد: ۳ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبارات ابلاغی تملک دارائیهای سرمایه ای به استان در سال جاری بوده و تا کنون ۲۵۱,۵ میلیارد تومان تخصیص داشته است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان ضمن قدردانی از مدیران ۴۶ دستگاه اجرایی استان که ۱۰۰ درصد موافقت نامه های دستگاه مربوطه را مبادله نموده، از عدم مبادله موافقتنامه ۵ دستگاه اجرایی استان خبر داد و افزود: لازم است مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط نسبت به انجام این مهم تا پایان هفته جاری اقدام نمایند.

دکتر رودری؛ همچنین از ابلاغ ۳۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان مربوط به تبصره ۶ خبر داد و بیان کرد: این اعتبار حسب قانون برای توسعه آبرسانی روستایی و عشایری هزینه خواهد شد.

وی, خاطر نشان کرد: ۲۱,۵ میلیارد تومان از این اعتبار به آبفا برای توسعه آبرسانی روستایی، ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای عشایر کرمان و ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هم برای عشایر جنوب از مرکز ابلاغ شده و با نظر شورای برنامه ریزی و توسعه استان بین طرح های مرتبط توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در بخشی از سخنان خود، تصریح کرد: یکی از پارامترهای مهم، تاثیر گذار و زیرساختی بر اقتصاد استان، بهبود فضای کسب و کار است؛ که با توجه به تاکید مدیریت ارشد استان این مهم در دستور کار برنامه ریزی های کلان استان قرار گرفته است؛ تا ضمن پایش و رصد وضعیت موجود راهکارهای بهبود ارائه شود .

دکتر رودری ابراز داشت: فضای کسب و کار یکی از مهمترین شاخص های زیرساختی اقتصاد است که رشد سرمایه گذاری، رونق تولید و در نهایت رفاه اقتصادی را به دنبال دارد.

وی اذعان داشت: اتاق بازرگانی پایش فضای کسب و کار را به عهده دارد و بر اساس شاخص ها وضعیت استان ارزیابی می شود.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۵ و بموجب ماده ۴ قانون بهبود فضای کسب و کار، مسئولیت پایش به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان محول شده و لازم است اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان بعنوان متولی امر ضمن پایش فضای کسب و کار استان برنامه راهبری عملیاتی و وظایف اجزا تاثیر گذار بر بهبود فضای کسب و کار استان(از جمله دستگاههای اجرایی و ...) را در اختیار قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha