مهران؛ پرترافیک‌ترین مرز در ایام اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح خدمات این سازمان در ایام اربعین حسینی گفت: بیشترین خدمات امداد و اسکان زائران در مرز مهران ارائه شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جلسه شورای معاونین هلال‌احمر با محوریت تشریح خدمات این جمعیت در مراسم اربعین حسینی افزود: تفاوت مراسم اربعین امسال با سنوات گذشته، همزمانی با فصل گرم سال و مسائل داخلی عراق و غیره بود که برای زائران مشکلاتی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه از اواسط تیرماه عملیات هلال احمر برای خدمات رسانی به زائران اربعین آغاز شده بود، گفت: از ۱۰ شهریور امدادرسانی هلال‌احمر به زائران حسینی در داخل مرزهای کشور آغاز و ۱۳ مرکز و قرارگاه مرزی راه اندازی شد، ۱۱۶ پست موقت در کنار پایگاه‌های ثابت نیز ایجاد و ۳۶ پست موقت امدادی در داخل عراق راه‌اندازی شد.

ولی پور با اشاره به اینکه ۶ هزار نیروی عملیاتی هلال احمر در ایام اربعین روزانه خدمات رسانی می‌کردند، افزود: ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر در این ایام مشغول به خدمت‌رسانی به زائران بودند، ۱۹ فروند بالگرد نیز برای پوشش امداد هوایی در حالت آماده باش بودند.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در ایام اربعین حسینی جمعاً به ۳۵۸ هزار نفر از زائران خدمت کرد که این خدمات شامل اعزام ۱۸۰۴ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی، ارائه خدمات درمان سرپایی به ۶۳ هزار و ۶۱۸ بیمار و مصدوم در محل حوادث، اسکان اضطراری به ۲۳۵ هزار و ۱۳۹ نفر از در راه ماندگان و تست قند و فشار خون برای ۵۸ هزار و ۸۰ نفر از زائران اربعین حسینی ارائه شد.

وی گفت: از مجموع خدمات ارائه شده به ۳۵۸ هزار و ۶۱۹ نفر زائر اربعین، ۶۶ درصد این خدمات اسکان اضطراری، ۱۶ درصد تست قند و فشار خون، ۱۸ درصد خدمات سرپایی بوده است. همچنین بیشترین خدمات ارائه شده به ۱۳۹ هزار و ۶۳۵ زائر در مرز مهران، در رتبه بعد مرز خسروی با ۸۳ هزار و ۹۶۶ زائر، باشماق ۳۵ هزار و ۶۷۰، شلمچه ۳۶ هزار و ۶۸۸، چذابه ۶۳۷۴، ریمدان ۱۰۳۳، میرجاوه ۹۴۲، دوغارون ۷۹۴ و تمرچین ۳۷ بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha